My new BFF?

image

Så har det äntligen kommit! Mitt kort för att börja träna på Forma träningscenter!
Kortet är en nyckel som ger mig access to all area 🙂

Det här är mitt andra gymkort i mitt liv. För ca 15 år sen köpte jag ett på World class men gick bara dit 4 gånger. På den tiden fick man ingen genomgång utan det var vara att gå dit och ska jag vara ärlig har jag inte en aning om vad man gör på ett gym!

Jag har inte en aning om vilka muskler jag ska träna och absolut inte hur jag ska göra det heller.
Som tur är får man en gratis timma med tränare numera så denna gången finns inga ursäkter eller undanflykter.

När vi var och skrev kontraktet fick jag frågan vad jag vill uppnå med träningen.
Snabbt svar är: Förbränna och tajta till kroppen men med lite eftertanke är bland annat knäna en väldigt viktig del jag behöver träna. Jag har början till atros och ständig värk så det känns som att jag bör förstärka dom först.

Daniel, vår PT (låter så häftigt att säga att man har en PT fast det bara är en timma :)) har fått lite att bita i! Anledningen att jag säger vi är för att min dotter också fått träningskort så det ska bli otroligt roligt att få göra något tillsammans med henne!

Tyvärr ska vi inte träffa honom förrän på måndag och jag vill börja redan idag! Det får bli ett studiebesök och prova på löpbandet och kolla in maskinerna i alla fall.

3 thoughts on “My new BFF?

  1. Vad kul! Jag hade också gått på gym om det inte var så dyrt, här kostar det ca 400 i månaden och dom pengarna har jag inte, så jag springer istället 😊

    1. Har turen att jobbet har ordnat ett suveränt avtal så det kostar hälften + att vi får friskvårdsbidrag men visst är det kostsamt.

Kommentera

