Jag gör som jag vill!

Jag är ju en sån där envis sak som gillar att ha rätt men jag är den första att säga förlåt om jag har fel!

Jag tror sällan och gillar hardcore fakta!

Jag gick i skolan på den tiden google inte fanns men har genom hårt arbete lärt mig massor.

MEN vem har rätt och vem har fel egentligen???

Är det så att forskare alltid har rätt eller den som ger ut mest böcker? Är det den som kan påvisa resultat eller är det den som väger för och nackdelar och tänker logiskt? Tack vare Wikipedia, google och alla utbildningar och sidor som finns på internet idag så kan man få massor av information men om den är rätt ja det beror på hur grundlig sökning man gör och hur man ställer resultat emot varann tror jag.

Nu har det kommit ett nytt studieresultat:
Längre liv för den som följer kostråd från Livsmedelsverket

Jag som är en sucker for Livsmedelsverket dansar jag av  glädje! Den gamla matcirkel och tallriksmodellen is alive and kicking! Livsmedelsverkets kostråd

Tycker mig se en sillabit på cirkeln och det passar väl perfekt till midsommar! Det kommer bli laxtårta, jordgubbstårta och nubbe men denna gången är det jag, familjen och Herr. Måtta så firar tillsammans. B-)

4 thoughts on “Jag gör som jag vill!

  1. Jag erkänner utan försvarare att jag varit dålig på att kommentera dina bloggar….ska skärpa mig ;)) Detta inlägg är mycket, mycket klokt. Vi har tallriksmodellen och kostcirkeln på väggen hemma sedan länge.

    Fortsätt blogga ….. Du är så inspirerande.
    Kram! Syrran

  2. Frågade barnen om kostcirkeln precis….”vilken ”tårtbit” ligger tårta i???” jag har misslyckats… Måste träna dom mer…. Förresten chips och ostbågar, är det rotfrukter och mejeri 😉

Kommentera

