Soppatorsk!

Var finns tankstationerna som fyller på energi, engagemang och lite jävlar anamma? Jag har kört lost och hittar dom inte! Helt plötsligt bara sådär tog det stopp. Fick inte ens en varning på energimätaren ju. 😦

Jag äter rätt, jag mår bra, jag rör mig till och från jobbet men det är väl typ allt. Jag känner mig fortfarande lika motiverad men jag har slut på energi. Det känns som om den har tagit semester mentalt och kroppsligt.

Mina knän VÄGRAR allt gå ut på promenader! Dom säger stopp och om jag så bara tänker tanken så är det a big no no och så börjar dom värka dom jävlarna. Och inte nog med det. Dom värker varannan dag, vartannat knä! Dom kan inte ens värka i takt.

Tiden finns men jag föredrar att glo på fotbolls-EM 10 gånger av 10 och att försöka fylla bloggen med klämkäcka och matnyttiga inlägg känns så där.

Nej, jag tog inte i för mycket från början! 😉 Vet att det är en och annan som tycker det men jag känner min kropp och knopp bäst och så bra som jag mått och mår är ett betyg på att jag har gjort rätt.

Men jag vet att jag blir väldigt trött veckorna innan semestern. Det är många läsa trådar som ska knytas ihop innan semestern och sen är det skönt att nån gång på året gå på halvfart. Flera av mina vänner som jag umgås med undrar alltid om jag bara har 5.ans växel.

Jag har även 3.ans som jag går på nu.

För om åren så var sommaren värsta tiden. En sommar gick jag upp 10 kg! Jag och min man har alltid tyckt att det är ok att unna sig extra på sommaren för det är ju så gott (???? allvarligt??? Sa vi verkligen så älskling??) och man kan ju lätt (eller hur!) gå ner det när man börjar jobba igen. Vi rörde oss absolut inte mer än nödvändigt och om vi fick för oss att klättra runt bland hovs hallar eller liknande så avslutades det alltid med en fet picknick.

Nu vet både jag och min man bättre och det är en jäkla tur för energin finns inte. Jag tror min kropp och knopp har gjort myteri och då är det bara att lyssna.

Hängmatta

Jag kommer inte lägga ner bloggen utan det kommer att komma ett inlägg nu och då men under sommaren kommer dom att komma väldigt sporadiskt.
Jag kommer inte sluta träna men jag kommer lyssna på min kropp och passa på att vila nu när kroppen har bestämt sig för det.

Människan är en fantastisk konstruktion! I Sverige finns EN stadschef. I min kropp finns det uppenbart en hel hög men chefer!

3 thoughts on “Soppatorsk!

  1. Ta en paus du, Lotta! Det har du förtjänat. Och som du säger… Det är ju faktiskt semestertider! Du har varit så fantastiskt duktig, så att kroppen säger ifrån lite nu är nog bara helt naturligt. Det tror jag i alla fall.
    Jag tror på dig. Och du kommer snart igång igen… 🙂 Kram

  2. Det är ju knappast badväder heller. Mest inomhus denna sommar verkar det som. Kanske dags att be att få gå en kurs under några veckor i höst? Fylla på batterierna med annan kunskap? Marknadsekonomi på IHM?

  3. jo vi sa ju så !!! nä fram med fruktsalladen och en skön semester nu för det behöver vi alla

Kommentera

