Och här sitter jag och bölar!

Försök se framför dig: flera tusen lite runda goa glada tjejer men naturligtvis även ett par välträndade tjejer (jag hamnade dock i runda goa glada gruppen ;)) lunk-springer-löper i Rosa tröjor runt i Sumpan och mitt bland alla dessa tusentals brudar springer det en och bölar! Det var jag! Jag försökte agera lite cool och låtsas att det var en fluga i ögat medans det i själva verket var tårar av lycka!

I förrgår bestämde jag mig för att GÅ iFORM loppet 2012 5 km. Jag hade inte anmält mig utan det fick jag göra på plats idag. När jag fyllde i anmälan kryssade jag i GÅ 5 km för jag har absolut inte sprungit en meter på 15 år och jag har ju precis börjat lära mig gilla att gå så det skulle jag minsann göra…gå alltså… 5 km. När jag pratade med vänner på plats sa jag att jag skulle gå.

Så blev det dags för uppvärmning. ZUMBA. Attans vilket sixpack bruttan hade som körde uppvärmningen! Jasså skulle jag dansa här…?? Jaja ett par steg blev det väl men hallå! Ni skulle sett hennes magmuskler! Nåväl, ju närmare starttid vi kom desto mer övertygad var jag om att jag kunde ju börja springa i alla fall.

Så jag börja. Lite trångt ur målfållan och en man som står med kameran i högsta hugg är bäddat för krock men jag fixade det!
Efter ett litet tag släppte det och många började i första lilla uppförslutet att lunka men jag tog rygg på tjejer som jag kände höll min fart. Jag sprang fortfarande och jag sprang förbi folk som gick! Här började jag prata med mig själv. Ja inte högt alltså utan tyst i mitt huvud!
Ni som känner mig vet ju hur jag kan prata så att inte jag inte hade bett mig själv både hålla käft och dra och helvete innan mål är en gåta, men vi kommer till mål om en stund.

Efter 1.2 km var det tungt och här var jag på allvar på väg att bryta loppet och gå hem! Hade ju bara ett par hundra meter hem typ. Men jag övertalade mig själv att ta och acceptera att det är tungt, fokusera på det som är en liten bit framför och du klarar en liten bit till i alla fall. Och där och då kände jag att SHIT jag kommer nog fixa att springa hela vägen in i mål och DÅ kom tårarna.

Fatta att JAG sprang och jag skulle klara hela vägen! Jag som suttit som filt och Picknick vakt när alla mina kompisar sprungit. Med cigg i hand och en bag in box rödvin i knät. Det har inte funnits många droppar kvar till polarna i den BIBen inte. 😉

Jag torkade tårarna, fokuserade på metern framför mig och körde värsta pepp-talken i huvudet!

Och jag gjorde det!! Jag sprang 5 km! Jag sprang på 39 minuter och 20 sekunder vilket är samma tid som vinnaren på 1-milen sprang på men jag gjorde det! Och så börjar jag lipa igen!

Jag kommer inte börja springa på regelbunden basis men visst nån gång då och då kommer jag säker snubbla ett par löpsteg men en sak är säker! Blodomloppet och Vårruset here i come! Vi en plats till Lotta! Y

Som avslutning vill jag tacka iFORM för ett superbra lopp, en kanontidning och att ni fick tag på en brud med ett sixpack till uppvärmingen!
Sen villl jag tacka dom 2 vuxna funktionärerna som stod längst banan för att se till så att vi sprang rätt. Tack för era ensamma applåder och era uppmuntrande ord på vägen. Det värmde och gjorde att man tog i alldeles extra just för er. Och tack till er 4 unga funktionärstjejer samt pappan med sina två barn som i sista kurvan står och peppar och talar om att ”ta in nu det sista, ni är alldeles snart i mål, ni är grymma!”.

All kärlek till er alla där ute! Och till mina vänner som ska springa midnattsloppet:Jag står längst banan och hejar på er!

löparstil

modellpose

start med flera 1000 tjejer

10 thoughts on “Och här sitter jag och bölar!

  1. Bra Lotta du är en kämpe – kanon bra gjort! och snygg är du också! Kram till dig från Kirre

  2. Vilken känsla du förmedlar =D Härligt kämpat! Tycker att vi alla var vinnare igår på vårt egna vis. Eller hur!!! =D

    1. Tack Ammi! Ja jag tycker alla är vinnare i gårdagens lopp! Alla kom etta oavsett tid, distans eller sätt att ta sig runt på!
      När jag tittade på tjejerna runt om i målgången kände jag en sån delaktighet fast jag var där helt själv. För vi hade ju gjort det!!

  3. Sökte på I fom loppet och hittade till dej:) Vilken kämpe du är! Superduktigt, verkligen:) Jag ska själv springa för första gången i Malmö i september. Har varit soffpotatis i mååånga år och blev mamma igen som 43-åring och då gick det upp för mej att jag måste ta tag i min kropp för att klara livet med småbarn. Jag klarade mina första 5 km förra veckan och det var kämpigt men gosh viken känsla;-) Kommer säkerligen känna precis som du! Tack för en stunds god läsning, kommer säkert tillbaka! //Mie

    1. Fantastiskt bra jobbat Mie! Här kommer mina applåder och pepp-rop till dig när du springer loppet! Hoppas du kan stoppa ner dom i fickan och ta fram dom när du känner att det blir tungt för även om jag inte är på plats så lovar jag att jag kommer tänka på er alla i Malmö den dagen och hjälpa er fram!

      Tack för dina fina ord! Dom värmer massor!

Kommentera

