Tappade sugar?

Jag tror nog mitt kall är att vara professionell påhejare. Ni vet en sån där som står och ropar ”heja heja” längst spåret.

Ibland när jag är ute i spåret så ser man alla möjliga livsöden. Jag brukar ge alla en jäkla bra historia och främst till dom tjejer och gillar med väldigt många + kilo gör jag till blivande maratonlöpare.  Jag har nästan lust att ställa mig och applådera på för att visa mitt stöd redan där och då! Dom har tagit steget emot ett hälsosammare liv.

Så går det ett tag. Jag är ute och går och tänker på dom där personerna. Har dom klarat av att passera gränsen ”Jag är obotligt överviktig, jag skiter i det här, det händer ändå ingenting”?  Nä, det gör kanske inte det just där och då när man mår som sämst och har dom där tankarna men efter ett par dagar händer det! Kroppen visar resultat i vikt, ork och humör.
OM man klarar att hänga i så långt så får man njuta av resultatet men om man ger upp där och då när man tänker tanken får man inte uppleva belöningen.

Attans så många tappade sugar jag har men denna gången investerade jag i en super-sugpropp och jag suger åt mig av allt pepptalk, alla härliga kommentarer och den uppmärksamhet jag fått. Inom en snar framtid ska det komma en liten artikel i en kvällstidning bland annat.😀

Var du än är, vad du än gör så finns jag där och hejar på dig! (Man kanske skulle bli cheerleader!)

 

Kommentera

