Överviktig eller skitviktig?

Hej, jag heter Lotta och jag är överviktig! Det har BMI bestämt! BMI 26,5

Nu är ju inte jag den som är den eller den som deppar ihop över detta och de facto jag har gått ner 22 kg! 😆

Men är BMI ett bra sätt att säga om man är ÖVERviktig (över vad?) eller NORMALviktig (*host och harkel* men på allvar vem och vad är normalt i dag??!!).

Jag är skitviktig och bestämmer mig för att kalla det för BRAviktig och DÅLIGviktig. Har man hälsoproblem på grund av vikt, hänger det över, har man inte ork, ja då är det ju dåligt?

Känner du att du är dåligviktig så hör gärna av dig för jag finns här som pepp och stöd så mycket jag orkar och kan!

Här är jag! Överviktig!

Mitt tips, stirra inte dig blind på ditt BMI, kolla spegeln!

3 thoughts on “Överviktig eller skitviktig?

  1. Lotta….. har du gått ner 22 kg?? GRATTIS, så duktigt! Ser ju att du är en pingla…men 22 kg. Var satt de? Du är iaf skitsnygg!!

Kommentera

