Upp och hoppa, ligg inte och dra dig!

Precis så studsar jag upp ur sängen på morgonen. Jag hoppar upp, pigg som en lärka och vacker som en nyponros. Jag kastar på mig gymkläder och baddräkt och flyger ut genom dörren…sen vaknar jag av en ilsk signal på väckarklockan och inser att jag snarare är pigg som en sengångare och ser ut som en bulldog men likt den så åker kläderna på och jag snubblar ut genom dörren för att åka och träna KLOCKAN 6!

Nä, så kul är det inte just då och vana trogen känner jag efter i alla tår om jag är friskt. Försöker även intala mig själv att -du ska ju ändå gå ut och gå i kväll kanske så du kan hoppa träningen- men ICKE!

För lönen den får jag när jag 2 timmar senare har tränat klart, duschat och gjort mig i ordning och jag går ut i solen då är det en så vacker norgon så det gör nästan ont och jag lovar det är inte långt till tårar av lycka!

Plågsamt men ack så underbart om ni förstår vad jag menar.

Nu önskar ju jag att alla hade möjligheten men jag vet att det ska lämnas barn, frukost, packa skolväskor med mera men om det finns en liten möjlighet så missa inte möjligheten att träna på morgonen! Ja det är tungt och ursäkterna är lika många som dunen i kudden men gör det! Efteråt kommer ni må så bra!

Bara för att göra det lite lättare har jag beställt en present till mig själv. Glöm inte att man ska belöna sin framgång!.
Jag har beställt en Wake Up Light väckarklocka. Tänk dig att vakna med solen i ansiktet (eller lampjäveln lyser i ögonen :x) Vilken härlig start det måste vara på dagen?!

Det finns bara en liten liten hake. (Hoppas inte min man läser detta :oops:) men jag ställer klockan 30-40 minuter innan min man ska vakna och han kanske inte riktigt tycker det är lika mysigt, men han får väl blunda då :D.

Har du svårt att vakna? Här hittar du Sömn- och stressforskaren Arne Lowden vid Stockholms universitet tips!

10 thoughts on “Upp och hoppa, ligg inte och dra dig!

  1. Hej hej! Hittade din blogg då jag googlade på Shape Up Club och har förstått att du använder den. Jag har ganska nyss börjat men blir lite förbryllad över måtten ibland. På många ”matvaror” kan man ju välja antingen gram eller liter, dl, cl osv. Det är inte alltid man har tillgång till våg så ibland vill jag mäta tex pasta och ris i ”värskemått” istället. Men 2 dl ris tex, är det tillagat ris man mäter då eller okokt? Samma sak med vispgrädde tex, 1 dl…är det vanlig vispgrädde eller just i vispad form? Vet du möjligtvis? Tacksam för svar.

    MVH Eva

    1. Hej Eva!Kul att du hittade hit. Visst är det lurigt med mått och speciellt kokt eller okokt men på Shapeuup Club apppen så söker du just på kokt ris eller kokt pasta om det är det du mäter på.

      Jag rekommenderar varmt en hushållsvåg med tarafunktion. Det vill säga du väger,nollställer,väger, nollställer efter varje vara du lägger på tallriken. Finns en toppenbra på Biltema för 149 kr.

      När man väl går in för att lära sig tror jag man förbiser det ”jobbiga” och väger, mäter och beräknar med hjälpmedel. Efter hand är det då lättare att höfta.

      Men som sagt, sök alltid på kokt eller vispad, ovispad, okokt, stekt på Shapeup appen och du kommer med största säkerhet få svar annars får du gärna höra av dig så hjälper jag gärna till att räkna!

      Lycka till!

Kommentera

