Nu är det synd om mig!

Jag är skadad! Klumpig och självförvållat men likt förbenat är det synd om mig! Jag har vrickat foten och det inte bara en gång utan två gånger, samma fot, samma vecka och nu är jag dömd till en evighet i vila! 😦

Min evighet är ca 2-3 veckor så nu ska jag bara tycka synd om mig själv och tröstäta! Jag kan lika väl ge upp!

Det där lät ju kul! NOT! Visst, jag har faktiskt vrickat foten och jag har ont men jag kan inte sätta mig och deppa för det. Om jag skulle deppa varje gång jag stöter på motgång, tex +2 hg på vågen, tidsbrist, tråkigt väder, idiot i kön i affären, dammråttor som attackerar hemma, trista tv-program och för svagt kaffe ja då skulle jag se ut som en sumobrottare till slut. Om man hittar på dåliga ursäkter på grund av motgång, eller skyller på tidsbrist, då kanske man bör fundera på om man verkligen är motiverad för en förändring!

Annars går det kanon! Vikten håller sig på samma som sist och jag har dragit ner lite på tempot. (läs: Det har varit lite mycket kräftskivor på senaste tiden ;)) Men som sagt vikten är densamma +0.2 kg men det måste ha varit vattnet på kroppen för jag vägde mig efter duschen!

Och så här ser veckan ut i mat och motion. Det är inte världens lättaste att hitta på mat men jag är en stor fan av matklubben där jag kan söka både på lågkalori och på kött, fisk, fågel eller mitt i mellan. Har du lite roliga recept på lager så tveka inte att skicka det till mig!

Dag Motion Mat
Måndag Vila Kyckling bulgursallad 360 kcal/port
Tisdag Vila Jambalaya 455 kcal/port
Onsdag Gym Mötesmacka
Torsdag bassäng sjukgympa Grillad sweet & sour kyckling 390 kcal/port
Fredag VILA Fläskfilépanna a la Grekland 500 kcal/Port
Lördag Gym Hemmagjord pizza
Söndag VILA Veckans pytt

På begäran så ska jag försöka få ner en liten guide över framgången. Motgången hoppar vi över. Den finns ändå dokumenterad här. Naturligtvis finns även framgången här så har du inget för dig så är det bara ett par hundra inlägg att läsa. 😆

4 thoughts on “Nu är det synd om mig!

  1. Hemmagjord pizza (eller nästan iaf – Icas Kit) blev det här igår. 17 % ost, körsbärstomater och champinjoner hela gräddningen, parmaskinka sista stunden och så ruccola och havssalt efter. Vad har du på ?

    1. Hej! på min pizza har jag tomatröra, yttepytte lite ost 17%-ig, lök, champinjoner tonfisk och tomater. Jag är inte så förtjust i smält ost så det är väl i och för sig en fördel. 🙂

      När jag lyxar till det är det färsk vitlök, olivolja, räkor och färsk persilja på men då är det superlyx!

      Din pizza lät ju kanon! Den ska jag absolut testa!

  2. Köttig falukorv, 68 % eller helst mer. Broccoli, röd lök, paprika (valfri färg). Tex mex blandning, medium, riven ost.
    Skiva upp falukorven (halvvägs igenom falukorven, men låt den sitta ihop.
    Lägg i oljad form. Lägg över broccolin, hackade röd löken, hackade paprikan. Häll sedan över Tex mex medium och sist lite riven ost. In i ugnen 200 grader i 20-25 minuter.

Kommentera

