Ursäkta att jag är sen men röven fastnade i soffan!

På allvar alltså! Var har tiden, motivationen och mitt jävlar-anamma tagit vägen?

Det är inte det att jag inte vill träna och blogga, det är snarare mer så att jag ”glömmer”.
Tyvärr är foten är fortfarande öm och svullen efter ledbandsskada men herregud! Jag har X antal andra leder, muskler och ben jag kan röra på men gör jag det? Nä! Och blogga gör ju inte ont i foten att göra direkt…

Jag tror det handlar lite om att jag tycker att det är tråkigt att jag inte kan gå ut och gå, eller värma upp på bandet på gymmet, eller att jag inte kan simma 1000 meter 2 dagar i veckan och då blir jag som en sur liten unge som inte får som hon vill.  Det är lite allt eller inget just nu.

Tror jag ska tjura ett par dagar till sen ska jag ha ett allvarligt snack med mig själv för det här liknar ankskit just nu.

https://i0.wp.com/josefbrandenburg.com/wp-content/uploads/2009/09/lazy-dog-walking.jpg

EN sak är i alla fall väldigt bra och det är att vågen visar +-0. Jag gör matlista, jag väger, mäter och räknar var enda liten kalori just nu. I går hade jag 13 kcal över när dagen var slut. Fortsätter jag i den takten så kan jag gå ner 1 hg innan veckan är slut 😉

Och ja, jag registrerar fortfarande allt i min Shapeup Club app.

Förr var jag lite manisk och det var super noga att det var RÄTT produkt jag reggade. Jag kan säga att google fick jobba hårt om en vara inte fanns och det gick till och med så långt att jag gick ner till affären för att kolla på just ett visst varumärkes innehållsdeklaration. Det skiljer ju nästan 11 kcal på coops och eldorados krossade tomater.
Finns inte en vara idag så kan jag googla men annars tar jag den som är mest likvärdig.

I veckan ska vi äta:

Måndag Zucchinipasta med kassler
Tisdag  Köttfärsgryta med chorizo och potatis
Onsdag Fiskgratäng med potatismos
Torsdag Tomatsoppa
Fredag Krydddoftande fläskkarré med mango chutneysås eller Vitlökskryddad fläskkarré med ratatouille. Båda låter ju så goda!!
lördag blir det  Tacos och på söndag gamla vanliga veckans pasta!

Om du är intresserad av något recept så tveka inte att höra av dig!

3 thoughts on “Ursäkta att jag är sen men röven fastnade i soffan!

  1. Känner tyvärr så väl ign mig själv i ”allt eller inget” ”äh, det blir inte perfekt så då kan det lika gärna vara”. Hoppas att du hittar tillbaka ! Lycka till 🙂

    1. Tack! Jag ska fasiken upp i sadeln igen så snart jag kan. Redan i morgon faktiskt! Japp nu är det bestämt. Checkar in på gymmet i morrn 🙂

      1. För ca 6 år sedan var det ”upp i sadeln” som drev mig. Sedan blev det inte som jag hade tänkt mig med den hästen, men det är en annan historia… Nu var det bl a att vara en förebild för 15-åringen som var den stora motivationen – han har gått ner ca 10 kg under det här året då jag gjort mig av med 24 🙂

Kommentera

