Ett paket smör

Idag ställde jag mig på vågen. Glädjen jag känner är obeskrivbar!

Om 500 gram ligger jag UNDER 80 kg strecket! Direkt börjar jag tänka på smör. 🙂
Och nej jag bantar fortfarande inte utan jag äter precis under min basalomsättning vilket gör att jag går ner i vikt!

Hade detta hänt under någon av mina bantningskurer så hade jag blivit sjukt besviken över att det var 400 gram kvar till 80 kg men nu känner jag YES! va kul! Jag behöver inte analysera, fundera på vad jag gjort för ”fel” som bara går ner ett par hekto eller må dåligt längre!

image

Smörpaketet symboliserar dock inte kilona utan min 1000 kcal frukost. 😉 Hembakta scones med allt gott gott på, flingor, juice och kaffe. En hembakad scones innehåller 500 kcal! Det är mer än  1/3-del av mitt dagliga intag. Men jäklar va go den va! Fast man kan ju inte bara vräka i sig så där utan att betala för det tycker jag så det är ju tur att det är SUPERSÖNDAG! Nu undrar ni säkert vad det är. Är man AIKare så vet man. 😉

Det innebär att det först är fotboll på Råsunda och sen hockey på Hovet och det kommer vara galet mycket folk överallt. Så för att slippa sitta i bilköer mellan arenorna, leta parkeringsplatser eller trängast på buss och tunnelbana så cyklar jag och min man.

Totalt handlar det 4 mil så jag är inte orolig att sconesen sitter kvar på höften i kväll. Till middag blir det Subway. Vilken underbar söndag!

One thought on “Ett paket smör

  1. Grattis! Härlig söndag . Annan kul grej- klippa ihop en bild som visar ALLA smörpaket man gått ner 🙂

Kommentera

