Förstoppning!

Hur jag än pressar så går det bara inte! Jag kan inte komma på någon fyndig bloggrubrik idag!

Dessutom känns det som om jag bara upprepar mig i inläggen -”Å vad roooooligt allting är-arslet har fastnat i soffan-himlars vad det går bra nu-spik i foten-guuud vad jag kan!”

Kan det vara så att jag har hittat rätt spår nu efter att ha kört fel halva livet, (nä jag har fortfarande inget körkort!) och då finns det egentligen inte så mycket mer att skriva om än just ”Å vad roooooligt allting är-arslet har fastnat i soffan-himlars vad det går bra nu-kan nån dra ut spikjäveln ur foten-guuud vad jag kan!”

Om ni läsare har några som helst tankar eller idéer eller tips eller råd att komma med (läs:HJÄLP!) så mottages detta tacksamt.

Nu till nått helt annat!
Har ni facebook? Det har ju jag. (säg var jag inte finns inom social media :lol:) I början delade man med sig av var och vart enda nageltrång ,bilder på glada barn till att dela offentliga bråk med vänner. Idag är vi lite mer nyanserade.
Tonen är lite lättsammare, vi skriver nästan bara om positiva saker som semester, hur bra man har det, sol  eller så skriver man om hur sjukt dåligt man har det med ironi. Vad som är ironi eller inte får man själv klura ut men det är endast 17% av den svenska befolkningen som vet vad ironi är så ni kan ju tänka er själva…

I alla fall så läggs det upp bilder på fet mat, bullbak, tårtor, chips och vin och gärna med en check kommentar om att ”Vik hädan LCHF här kommer FFF-freaking-fat-friday eller HCMF-High carb-more-fat.


Nu är min fråga, gör man det för att man skiter i hälsan och anser att det är helt ok att missköta sig? man försöker vara ironisk? man orkar inte med alla hälsoprofeter eller dom som lyckas? eller är det bara för att man egentligen innerst inne har gett upp och försöker skämta bort det?

Om man inte anser att övervikt är ett problem så helt okej!
Om man försöker vara ironisk så kanske man ska tänka på dom 83% som inte fattar ironi.
Känner man däremot hopplösheten – målet är för stort jag kommer inte klara det – så hjälper det dig inte att försöker skämta bort det. Jag tror verkligen inte att man mår bättre av det även om humor, skämt och skratt är en bra medicin för mycket!

Jag har alltid varit klassens clown vilket har gjort att det varit lätt att skratta åt sig själv och skämtat om övervikt men jag kan idag ärligt säga att jag mådde skit just dom gångerna det hände.

Skratta med mig inte åt mig brukar man säga men det är inte lätt att veta när ”offret” själv skrattar.

Herregud vad vi är komplicerade varelser egentligen. Känner lite som att vi behöver gå i gruppterapi allihopa just nu för nu blev det lite djupt.

Avslutningsvis så måste jag bara fråga. TENNISPASTA?! Allvar?!

Finns det verkligen INGA gränser för vad dom försöker lura på oss konsumenter???
VARFÖR gör man pasta i form av tennisrack? Är det för att vi ska leka med maten -som vi har lärt barn i alla tider att man inte ska göra- och ge fan i att äta eller för att marknadschefen på producenten kanske heter John McEnroe?

Känner verkligen att jag bara MÅSTE hem och koka pasta, ärtor och servera det på en pestobädd. mums!

Och här avslutas dagens microlax och med detta önskar jag er alla en rolig och smaklig fredag!

6 thoughts on “Förstoppning!

  1. Hahaha, du är ju för skön. =)

    Som svar på frågan så tror jag att det kan vara så enkelt att många skriver så bara för att de vill poängtera att de faktiskt veeet att det inte är nyttigt med vad det nu är de tänkte äta/dricka. Min farmor är sån (oh well – det är ju inte så att hon kladdar ner folks feeder med foton direkt, men hon pratar så) och det är hur störande som helst. ”Ja, egentligen skulle jag ju inte ha det här..men…” Ja..och sen kommer då att det är ju så lite kvar, det är ju så gott eller vad det nu är. Samvetsdövarinledning, skulle jag kalla det. =)
    Kan absolut vara som dina teorier också. Det finns en uppsjö av allt. Men inte av dig för det finns bara DUUU!
    Ha en härlig helg!

    1. hahahaha 🙂 Samvetsdövarinledning var ett nytt ord för dagen!

      ”Det finns bara en av mig och det är jag, det finns bara en av dig och det är du, det finns bara tvåååååååååååååå av oss och det är VI”

      KÄRLEK ”syster”!!!!

  2. Du verkar inte alls lida av någon förstoppning! Och
    då är jag deriös, trots att jag mog tiig
    Hör den ironiska generationen. Som dyrkade Knesset på Z-TV och Killinggänget från begynnelsen 🙂 Nej, klokt, tänkvärt och roligt inlägg! Trevlig helg!

  3. Sorry för feltryck- utan glasögon och på mobilen. Skulle ha väntat med kommentaren 😉

Kommentera

