Jag låg i provrummet!

Dagens tjejmode: TAJT! Var och varannan tjej går med jeans som ser ut som om dom är målade på kroppen och ett par söta stövletter. Till det har dom en oversized halsduk, en liten kort jacka med skärp i midjan och en handväska hängande i armvecket.
Killarna köper fortfarande 4 nummer för stora byxor så dom åker ner under rumpan och dom går som om dom har konstant diarré.

Men på tal om tajt, nu vet ju både du och jag att dagens jeans innehåller en del stretch! FUSK!!!

Vi vet vad som är äkta eller hur.😉 Jag tänker på  70-talet då man låg på rygg i provrummet och med våld försökte få på sig jeans som inte har en tråd stretch i sig och oftast fick expediten assistera med en tång för att lyckas dra upp gylften. När man sen lyckade ta sig upp stående (HUR gjorde vi det?? Minns inte för det var så tajt så det till och med blev syrebrist i hjärnan!) . Det fanns gånger när byxorna var så tajta så man fick sy på dom. Våra byxor var så tajta så vi var tvungna att blöta ner dom innan vi kunde dra på dom!

Det var äkta vara det! Hur man gjorde när man skulle sitta ner?? Vad är det för fråga?? Sitta?? Dom där jeansen var inte gjorda för att sitta i och nej vi drack inte. Tänker er toaköerna. Vill vill ligga på toalettgolvet på krogen? Nä det här var the real shit!

Hur tänkte vi där? Nä just fasiken, syrebrist i hjärnan! Ärligt så tänkte vi inte och tack och lov var det även mode med ett par äkta Levis 501.

Gul & blå jeans

Och DET mina vänner är faktiskt varit ett av mina mål!
Nej nej! Inte ligga i provrummet! Herregud jag är glad om jag kommer ner på golvet över huvudtaget idag.
Mitt mål är att när jag har hittat min bra-vikt, då ska jag köpa mig ett par Levis 501!

Och jag börjar se målet! Jag har idag storlek 31/34 i jeans. Sist jag handlade jeans i tumstorlek fanns inte ens internet! På ”Big is beautiful” avdelningarna finns bara storlekarna ”stort” ”större” ”skitstort” ”Allvarligt? Sopsäckar finns bland husgeråd”

Det roliga är att när jag tänker på mina 501.an så blir jag mer motiverad att äta rätt.
Idag öppnade jag en påse ostbågar som blev över från ett event på jobbet. Min kärlek för ostbågar har jag nämnt ett par gånger men om jag säger så här, ta EN ostbåge från mig och du ser inte morgondagens ljus. I alla fall, jag öppnade påsen, åt ca 10 stycken lämnade kvar resten. När jag berättade detta för min man började han irra runt efter blodtrycksmätaren för han var övertygad om att jag drabbats av en propp! Men svaret är enkelt: 501!

Men attans var ärtig man var i superslimtajtastretchfria jeans. Man kanske skulle…😆

2 thoughts on “Jag låg i provrummet!

  1. Hahaha! Min pappa fick hjälpa mig med jeansenpå morgnarna… Midjekort jacka och platåträskor, samt lååång halsduk till🙂

  2. Hade ett par skitsnygga jeans som jag sydde varje morgon längst vaden så att de satt så där snyggt tajt hela vägen….och killstackaren jag hade satt med saxen varje kväll och sprättade…det var tider det!😀

Kommentera

