Vågrätt 12, 5 bokstäver!

Vet inte om jag har avslöjat det tidigare men jag är Mello-nörd. Klockan 10.00 myser Anders Eldeman, lodrätt, Lennart Palm från Lerum, vågrätt och jag tillsammans. Okej, resten av familjen sitter självfallet med vid frukostbordet men dom vet sin plats. Det är inte tal om att be att få smör eller slamra med bestick här inte. Nej, skumgummiklädda skedar och smörknivar och möbeltassar på kaffekopparna är det som gäller.

Sen sitter vi där en timma och myser hela familjen. (Om nu man kan kalla ett lidande ansikte för mysande :)). Sanningen är att alla har bidragit med rätt svar någon gång så helt fel stund är det inte och det är EN måltid i veckan vi har tillsammans. I morgon är dock barnen befriade från Mello-frullen (HALLÅ, jag hörde det där jublet !!) då jag och min man är på Öland.

Öland är vår lisa för själen! Här är rätt dött på norra Öland, vi har 5 kilometer till närmsta bebyggelse och vi kan vara glada om vi får in P4 men vi älskar vårat Paradis! Här vilar vi upp oss och bara är! Just denna helgen pågår det Skördefest och fest i dagarna tre så det kommer bli en fartfylld helg. Eller…ja…Ölänningar är liksom inte lika hysteriska som oss som bor i storstäder så fartfylld var kanske lite att ta i. Det kommer bli timmar av svampplockning, skogspromenader, cykelturer, mys framför brasan, besök på bondgårdar och middag med öl på Kapten Blåskägg. Kvalitetstid med min man helt enkelt.

Just sån tid är det lätt att det blir mysa med vin, snacks och go mat framför brasan, just för att man gör det så sällan. Vi har ingen brasa hemma och när man väl kommer hit så ska det mysas! Det har alltid varit en ursäkt förr för att få svulla men vi har båda två lärt oss att man kan mysa framför brasan med en god kopp te en god bok. Man måste inte svulla för att det brinner! Hur skulle det se ut om alla brandmän stod och moffa i sig chips vid brasan?

Vad blir det för mat? I dag fredag blir det skördefestgratäng med bacon. Blomkål, broccoli, potatis, palsternacka, morötter och bacon och skjuts in i ugnen. Lördag hoppas vi att vi hittar lite goa skörderätter på gårdarna annars får det bli ölkorv hos Kapten B. Söndag och måndag blir det grillat och förhoppningsvis har vi hittat svamp som i kan ha till vår quinoa-sallad.

image

Sist och lite mindre så har jag nu lämnat 80-talet bakom mig! 79.9 kg är svaret på vågrätt 12, and still counting.

PS! Jag vet att ”Du får inte gå ner mer” är någon man säger som en fin komplimang men den är inte alltid den bästa. Jag har kilo kvar jag ska bli av med. Det är ca 5-8 kg så jag tackar för komplimangen men uppskattar mer att få höra ”bra jobbat!” nästa gång! 😉

8 thoughts on “Vågrätt 12, 5 bokstäver!

  1. Bra jobbat! 😉 Men du är ju så kul!! 😉 Brandmansmyset made my day!! Och i morgon får jag göra Mello – piluttta dig 😉

    1. Nu är jag tillbaka! Hade en skön semester på Öland ett par dagar och där kan man vara glad om man får in en kanal på TV.n.
      Nymodernigheter som internet finns inte.

  2. Hej! Hittade din blogg via Shape Up forumet, har också lyckats att äntligen bli av med mina överflödiga gravidkilon med appen, -11 kilo 🙂 Kände så mycket igen mig i ditt ps på detta inlägg med folk som säger att nu får du inte gå ner mer, du börjar bli för smal osv, kan man inte bara få hurra rop och en dunk i ryggen och ett bra jobbat istället? Så här får du en cyber *dunk* i ryggen av mig,…BRA JOBBAT!!!

    1. Hej Linda! Kul att du hittade mig! 🙂

      Ja du visst är det tråkigt och det konstiga är att många säger det för att dom tro verkligen att dom är snälla när dom säger ”nu får du inte gå ner mer” och många säger det av avundsjuka.

      Men nu har jag samlat modet och lärt mig säga ifrån.
      Och Linda, jag måste ju få säga att du ser otroligt fin ut på dina bilder! YOU GO GIRL! 😉

Kommentera

