Mmm…Medium!

Ibland är man verkligen logisk!

Som när man handlar kläder och skor på rea. OJ vad man sparar pengar! Jag menar, man måste ju verkligen ha dom där svarta stövlarna för man har ju inte just den modellen utan bara 5 andra par svarta stövlar. Och att man sen handlar dom för halva priset är ju en sån vinst att det finns inte. Och om man dessutom sen till det råka hitta en snygg jeanskjol, strumpbyxor och en läcker tröja som passar till men inte på rea så har du ÄNDÅ gjort en vinst för det passar ju ihop med stövlarna som du sparade pengar på!

Sen kommer man hem och visar upp sitt fynd. Det första man gör när man tar fram kläder och skor det är att tala om att det var ju på rea. Sen drar man gärna av en liten slant på priset, dessutom lägger man hälften av kläderna längst in i garderoben för att ta fram vid senare tillfälle då man säger ”den här gamla trasan, den köpte jag för läääänge sen”. Att sen min man VET att jag gör så och jag VET att han VET gör ju hela denna procedur ännu mera logisk och kostnadseffektiv.

Och här kommer då ännu lite mer logik! Jag hittade en kjol i går och tar med mig både storlek 40 och 42 in i provrummet. 40 funkar om än kanske 2 kilo för liten men det är ju snart åtgärdat. Går till kassan, betalar – glad i hågen för att det är ju storlek 40 och den är sjukt snygg, men på vägen ut hittar jag samma modell men i svart jeanstyg och det var ju den jag ville ha! Tar storlek 40, springer till kassan och byter och ska hem och visa… DÅ ÄR DEN FÖR LITEN!!!

Allvarligt! 😯 Samma modell, bara annat tyg och storlek 40 passar i ena men ser ut som hej kom och hjälp mig i andra. Vad gör jag då?? Jo jag vägrar köpa den! Det blir retur direkt och jag tänker INTE ta storlek 42! Näpp, icke sa nicke, Punkt!

Logiskt så in åt bängen eller hur?
Men jag vill inte ha 42 längre! Jag har ju 40 (31 i tum som faktiskt är 40/42 i jeans men det är 40/42 och inte bara 42!) i byxor och medium i tights. Tjurig, ja det är jag men jag har gått ner 25 kg och jag vill njuta av det genom att gå i affärer och titta på normalstora kläder.

Fast vad är normalt? I vissa kläder får jag inte ens in underarmarna i en tröja storlek L och i vissa modeller drunknar man i storlek M. Sen har vi europeiska, franska, Amerikanska storlekar och vi har storlekar för jeans och en egen tabell för kavajer och för klänningar sen finns det BH storlek och mått och …suck!

Den svarta sopsäcken finns bara i one size! 😉

6 thoughts on “Mmm…Medium!

  1. På H&M drar jag 44! i överdelar (normalt 40 i övriga affärer)…så värst psykologiska är de inte…. 🙂 Kramis

Kommentera

