PTH och PKK?

Vet ni att om man hatar måndagar så hatar man ca 13 år av sitt liv om man lever i 90 år.

Om man då är som jag var, en jojobantare, rökare med mera som alltid skulle skärpa till sig när måndagen kom och tog det beslutat 15 måndagar per år, ja då har jag både slutat röka och börjat banta i 3, 5 år av mitt liv och se vad det har lett mig!

Jag gillar måndagar för numera behöver jag inte börja banta eller sluta röka eller börja träna eller börja ta tag i mitt liv. Måndagen är som min syster så klokt skrev ”Jag älskar måndagar! En helt orörd outforskad vecka framför mig, full av överraskningar och härligheter”.

Så vad händer i veckan?
Hela förra veckans planering föll platt. Det enda jag lyckades åstadkomma var att cykla 4 km totalt per dag till och från jobbet, trycka i mig en påse ostbågar, en pizza, dricka en hel del öl och vin och äta godis. Dessutom gick jag på möte, fotboll och hockey och när jag ser tillbaka på veckan så undrar jag hur i hela jag hann med allt.

Ibland är det så och det är inte så mycket jag kan göra åt det. En sak har jag ändå lärt mig och det är att skippa allt vad ångest heter. Okej, var inte ett supersmart val att äta pizza men nu är det gjort och då får jag snällt kliva upp en timma tidigare i morgon för att ta mig till simhallen och börja jobba av pizzan…och ostbågarna…och ölen… och där känner jag att jag kommer bli väldigt blöt för det låter som att det får bli ett par timmar i plurret.

Funderar på att sätta ut en annons för att få till det:
Personlig tränarhjälp och Personlig kalorikock sökes!

Nåväl, ny vecka, nya planer och nytt jävlar anamma! När jag tittar på min kalender blir jag mörkrädd!

Hmmmm…måste nog byta färg på kalendern…
Rätt lätt att se att kvällstid är det rätt kört MEN det finns hur mycket tid som helst INNAN arbetsdagen börjar 08:00 så det är bara att bita ihop, packa väskan och träna innan jobbet!

Träningsplanering vecka 41: 2 simma och ett gympass innan jobbet. Till helgen får det bli 2 långpromenader.

Middagsplanering vecka 41: hmmm, den är inte klar men ni ska få ett tips till dagens middag.

Krämig lättlagad kycklinggryta / 305 kcal per portion

För 4 personer.
500 g kycklingfilé
Salt
Peppar
1 paket bacon
5-6 färska champinjoner, skivade
1 röd paprika, hackad
1 st hönsbuljontärning
2 dl grädde
2 dl crème fraiche
100 g Philadelfiaost
1 tsk pastakrydda
1 msk sweet chili sauce
Salt
Peppar

Strimla kycklingen och stek den i smör, krydda med salt och peppar.
Klipp ner bacon i mindre bitar och stek, låt rinna av på hushållspapper. Fräs champinjonerna.
Lägg över kyckling, champinjoner och bacon i en gryta. Slå på grädde och crème fraiche. Klicka ner philadelfiaosten. Lägg ner den hackade paprikan.
Smula buljongen, häll i pastakrydda och sweet chilisås.
Låt det stå och småputtra lite i ca 10 minuter.
Smaka av med salt och peppar.

2 thoughts on “PTH och PKK?

    1. Härligt att höra! För man kan ändå inte göra något åt det! Måndagen kommer oavsett om man vill eller inte! 😀

Kommentera

