2 av musklerna fick i alla fall lite motion…

…och det var käkmusklerna för snacka går men snacka så man går till gymmet det går tydligen inte.

Morgonträning dag 2 uteblev oxå.

Nu har jag morgondagen på mig för att återupprätta någon form av heder.
Det ska väl ändå inte vara så fruktansvärt svårt att kliva upp 06:00 istället för 07:00? Jag menar, 60 minuter är ju egentligen ingenting och jag vet ju hur fantastiskt bra jag mår efter att jag har simmat och haft en spa-stund på morgonen.

Men det spelar tydligen ingen roll för jag ligger kvar i sängen!
Det lustiga är att jag vaknar oftast till ca 06:00 när min wakeup light klocka börjar lysa för att sen va klarvaken 06:30 då den börjar kvittra. Precis som det står i bruksanvisningen att den ska funka.
Jag är pigg, utvilad och vaken! ”Men sluta gnäll och ställ klockan på 05:30 då?”
Men det kan jag ju inte göra. För han som ligger bredvid mig och som inte ens reagerar om en elefant skulle sätta sig i ansiktet på honom kan ju vakna!? Stor risk.
JAG VET!! Jag är så otroligt ologisk ibland så klockorna stannar och jag vet att även OM han nu skulle vakna så somnar han om snabbare än elefanten hinner resa på sig.

Nä det är ren och skär lathet och usla bortförklaringar som är orsak till att jag inte kommer iväg.
Hörde att man kan spela på Svenska spel om jag kommer till simhallen i morgon. Oddsen är låga men man får väl hoppas att jag kan överraska någon (läs: mig själv!)

Veckans middag blev ju varken hackad eller malen och inte heller planerad men här kommer resten av dagarna:
Tisdag: Pasta (130 kcal/100 g kokt!) med pesto (470 kcal/100 g) och allsköns sallad och grönsaker (ca 100 kcal per port) med fläskkotlett (103 kcal/100g).
Onsdag: Lövbiffrullar (109 kcal/100 g) med rotfruktsgratäng (95 kcal/ 100g) och svampsås
Torsdag: Middag ute med jobbet.
Fredag: Ut med tjejerna och då blir tacos på Engelen!
Lördag: Grillat med bruschetta och på söndag kommer jag inte hinna äta för efter den där menyn så får jag vara ute och gå hela dagen!

Så då ses vi i morgon bitti i simhallen då! 06:30!😆

Bloggen finns även på facebook! 

2 thoughts on “2 av musklerna fick i alla fall lite motion…

Kommentera

