Gratis är gott men dyrt!

Och så har reptilhjärnan slagit till igen.

I fredags var jag på AW med mina goa tjejkompisar och vi gick till Engelen. Anledningen var att jag hade sett en annons på deras facebooksida. GRATIS MAT!
Japp, AW öl för 29 kr och gratis Tacosbuffé stod det på deras AW meny och det kan man ju bara inte tacka nej till. Sen är ju Engelen ett grymt skönt ställe i sig så bättre kan det ju inte bli.

Buffén står uppdukad i baren och goaste bartendern hivar ut öl på löpande band för 29 kr. Frid och fröjd men jag kan ärligt känna att känslan av snålhet ligger som ett moln över en när man går fram till buffén men som jag skrev gratis är gott men ack så dyrt!

För här tar reptilhjärnan över. Det är ju gratis! Ät massor för det tjänar man ju på! Jag menar, det är G R A T I S så ta gärna en portion till, och snåla inte, ta i !! Lika logiskt som att man sparar pengar på en rea.

Det är väl ändå ren och skär dumsnålhet som slår in? Även om det hade kostat 350 kr så hade jag ätit massor för att tjäna på det och det enda jag förlorar är kampen emot kcal.
Undra om jag någonsin kommer att tänka smart i situationer där jag utsätts för frestelse?

Nåja, i am working on it. Eller inte. Jag har ju faktiskt inte en aning om hur jag ska lyckas gå förbi en rea eller äta buffé utan att överkonsumera.
Det enda som hjälper emot reptilhjärnan är nog lobotomi.

En sak är jag i alla fall glad över och det är att jag inte bor i USA och är en fet b-kändis.
Har precis tittat på Celebrity fit club där bland annat Kevin Federline, Bobby Brown och Sebastian Bach kämpar emot sin övervikt.
Mitt tips är: Skicka dom först till en psykdoktor!
Dom dricker, slåss med kameramän och har en jävla attityd emot varann och jag har otroligt svårt att se att dom ska med hjälp av varann lyckas gå ner i vikt utan att gå upp igen. Jag menar, en fd baywatchbrutta dricker minst 2 glas vin innan invägningen, K-fed och hans ex. innan Brittan tävlar emot varann i varsitt lag. Den ena vet inte vad känslor är och den andra har inte kommit över sveket eller varför inte mr. Brown som hellre kommer med smarta kommentarer som ”kiss my fat brown ass” och sover istället för att försöka ta tag i sitt liv.

Då är jag hellre en schidzad medelsvensk bloggande blondin med en reptilhjärna som gärna tar ett glas vin men också gärna numera tar en träningstur!

Förra veckan var ”tuff” med aw, arbetsdag med middag, födelsedagslunch och oplanerade måltider. Så denna vecka kommer jag vara lite tuffare emot mig själv både vad det gäller mat och träning.

Dag Middag Träning
Måndag Bulgursallad med färsbiff och Tzatziki Powerwalk
Tisdag Krämig lättlagad kyckling simma
Onsdag buffé / Personalfest gymmet
Torsdag Enkel pastagryta Vila
Fredag Hemmagjord pizza simma
Lördag Fläskfilégryta Powerwalk
Söndag Hemmagjord tomatsoppa pizzabullar Vila

Nu var det kanske någon som var uppmärksam på onsdagen…buffé men jag är rätt trygg i vad jag ska äta då jag varit med och planerat festen.😉

One thought on “Gratis är gott men dyrt!

  1. Tack för kycklingrecept! Lätt att fastna där. Äckliga buffébilder .;) .. Lycka till på onsdag – ser fram emot rapport!

Kommentera

