Skaka rumpa!

Jag har verkligen 0 koordinationsförmåga!

I går gick jag på ett Latin Fusion pass på Rissnegympan. Jag tänkte mig lite dans och skön musik. Jag tänkte INTE att jag skulle röra BÅDE armar och ben samtidigt i någon form av koordination!

Jag vill be om ursäkt till alla som var på gympapasset. Det var verkligen inte meningen att ge dig ett blått öga Berit men du stod liiiite väl nära när vi skulle göra benspark och vifta med armar samtidigt. Och Anna, varför log du hela tiden? Om du gett fasiken i det så hade du inte haft en stor glugg nu. Fia, om nu tårna är krossade så var det inte min mening! Du får väl ha stålhätta på fötterna nästa gång?!

Jag kände mig lite som en elefant i ett glashus och såg nog ut som en bläckfisk med spasmer. Allvarligt!
Det går bara inte!
När hon säger höger, ja då dansar jag till vänster. När hon säger vänster.. ja inte går jag väl dit. Det vore ju dumt. Och så klappar vi samtidigt som vi gör hoppsa steg och lägger in en liten höger arm fram, vänster arm upp och så viftar vi på baken! HUR DÅ???

I dag ska jag prova på 55 minuter medelgympa. I beskrivningen står det ”Vi tränar rörlighet, kondition med och utan hopp, koordination och styrka.”
Koordination? Tja varför inte!? Jag menar, jag kanske bara träffar ett öga och en tå denna gång.

Denna vecka pågår kampanjen ”Ett friskare Sverige”


I den inledande testen på Folkhälsoinstitutets hemsida (jag ber om ursäkt å deras vägnar, det är en hemsida a la 80-tal!!) står det:
Statens folkhälsoinstitut har för tredje året i rad fått regeringens uppdrag att samordna en uppmärksamhetsvecka kring goda matvanor och fysisk aktivitet, Ett friskare Sverige 2012.
BOOORING! Osexigt och totalt oengagerande!
Här har vi världens möjlighet att få folk att i alla fall engagera sig lite så ger regeringen ett 80-tals institut uppdraget! Kom igen!
Ärligt, hur många av er har uppmärksammat kampanjen? Jag tycker till 2013 ska dom göra om och göra rätt!
Jag åtar mig mer än gärna uppdraget! Hallå, regeringen! Ring mig!

Nåja, dom försöker i alla fall och jag lider ju lite med dom så självklart ställer jag upp. 🙂

Måndag: Latin Fusion
Tisdag: Morgonsimning, Basgympa
Onsdag: Morgonsimning, Powerwalk
Torsdag: Vila
Fredag: Morgonsimning, Powerwalk
Lördag: Medelgympa (även om det är MITT I melodikrysset :()
Söndag: Basgympa
+plankan 2 gånger om dagen!

NU KÖR VI!

10 thoughts on “Skaka rumpa!

  1. Haha jag tyckte vi va bra igår allihopa som va där för första gången 😉 Och kul var det iallafall! ^^

  2. Ge inte upp, kordinaationsförmågan måste ligga i släkten! När jag började med Zumba, body combat med mera var jag lika hopplös! Ett steg fixade jag sen var det kört! Det var Pias tråkigt och efter varje pass svor jag att jag aldrig mer skulle gå dit! Nyfikenheten lockade ändå och jag började träna upp min koordination! Idag kan jag ta mig igenom ett nytt pass och kordinationen har jag tränat upp så mycket att får jag bara några sekunders betänketid så fixar jag det också 🙂 Idag är Zumba det bästa jag vet 😉 så ge inte upp utan utmana dig själv! Du fixar det 🙂 <3<3

    1. att det är ett släktdrag! Emelie hade samma problem men vi hade kul i alla fall och det var huvudsaken!!! 😉

  3. Ja jädrar så härligt att läsa!! Jag har precis samma problem med koordinationen, flaxar som en skadeskjuten kråka med stor risk att skada alla som står i min väg(eller jag i deras).
    Men vi försöker iallafall 🙂

Kommentera

