Jag var ju alldeles ensam…

Att svulla är att dinera innerligt i fort taktfullhet. Kan även innehava betydelsen att dinera onyttig samt fläskig föda i stora mängder.

Recept: Lördagssynd! för 1 person

4 glas vin
1 påse ostbågar
1 påse chips
1 sourcreme and union dip
3 liter Cola Zero
Spareribs och Bbq-sås
1/4 del baguette
300 g tzatziki
20 bitar smågodis

Gör så här: Blanda dip. Öppna alla påsar och häll upp chips och ostbågar i… låt det vara kvar i påsen så slipper du disken. Ta en godisbit.
Lägg ribs på en tallrik (och det var allt som fick plats på den tallriken…) och lägg Tzatziki och baguette på en annan tallrik. Ta en godisbit till. Duka fram allt på en gång.
Serveras med 3 High school-filmer och otaliga timmar på facebook.

Nuff said MEN jag kan konstatera att vara ensam funkar INTE för mig och att jag skyller på ensamheten är sämre än sämst.

https://i2.wp.com/lh3.ggpht.com/-kA4eI6b9vzg/Tq9OqURKaTI/AAAAAAAAAD8/trlqhpHUHhk/devil_vs_angel1%25255B4%25255D.jpg

Det är bara att inse. Jag har inte den kraften att stå emot mig själv.
När jag är med min familj eller vänner så har jag stödet att stå emot mig själv. Det är inte någon som säger ”låt bli!” till mig utan det är snarare mitt jag som gör att jag vill låta bli! och dessutom har man tankar på annat. Men i ensamheten så kommer både knasiga idéer och sug efter nått gott. Nu blev det lite mer än nått den här gången…
”Ensam är stark” säger man ju. Jo stark är jag! Stark nog att moffa i mig över 6000 kcal på en dag!

Sen har jag lite chips, ostbågar, cider och morotskaka på samvetet sen personalfesten med.
Någon som känner en billig psykolog? Behöver inte vara så duktig för sämre kan det nog inte bli!

I morgon är en ny dag och det är den dagen jag ska be om syndernas förlåtelse…eller var det förlåt mig för mina synder…för att jag har syndat hur som så är det en ny dag och den börjar i bassängen 06:30!

May the force be with me! 🙂

PS! Känner du dig ensam i din kamp emot kcal så finns jag här!

7 thoughts on “Jag var ju alldeles ensam…

  1. Ja tänk hur det kan bli ibland du 🙂
    Men att be om syndernas förlåtelse… dra av 10 AveMaria & några extra bassänglängder och kör sedan på som inget hänt.
    Lycka till med den nya dagen 😉

  2. Tur att vi inte har gigs varje helg, nu blir det andra tag och hoppas simturen i morse var härlig. Du är mitt allt / Puss

  3. Samma här.. problemet nu är att jag tycker att kolhydratssvullandet blir så mkt godare när jag undvikit kolhydrater ett tag. Argh!

    1. jag tror att vi aldrig helt kommer undvika det men man kanske kan begränsa ”skadan” genom att vara öppna och ärliga med det för när det väl kommer till kritan och man sitter och svullar kan man hoppas på hjälp!

      Själv har jag alltid ljugit för mig själv och låtsats som om det inte varit såååå farligt. Smart man är :/

Kommentera

