I’m in the Zzzone!!!

Jag är en av dom! En av dom där som – oavsett väder, mörker eller kyla är ute i spåret och motionerar. Jag är en av dom! Jag är inte  outsidern längre utan jag är en i gänget! Jag är så sjukt glad så jag vill klubba med dom! Ni vet, bilda klubb, hänga i grupper på fejjan, tjena tjena när man passerar varann i spåret, vet när vem var och varför är ute och bara mår så jävla bra!

Fast, det första jag ska göra när vi klubbar är att prata om kläderna. För lite utanför kände jag mig när jag kommer i ett par urtvättade mysbrallor och 3 gamla tröjor i lager. Men det funkar  ju. Jag får motion som alla andra, jag förbränner som alla andra, jag gör underverk för min kropp som alla andra oavsett spandexbralla eller mysbralla. Så det ska jag ta upp innan vi blir bästisar. :mrgreen:

Just nu är jag i Zzzonen!  (sätt i hop tänderna, uttala z långt, med tyngd och engelsk uttal!) Att kliva upp 05:45 och cykla till simhallen är inga problem. I dag blev det dessutom en powerwalk på 5,4 km direkt efter jobbet och just nu sitter jag och överväger en PW 06:00 på en timma eller simhallen 06.30. Kanske hinner med båda!

Det märkliga är väl ändå att jag vet att jag mår så otroligt bra -nästan euforisk- när jag tränar, äter rätt och sköter om mig själv men ändå så djupdyker man ner i nån form av lat-mat-träsk då  och då. Korkat rent ut sagt!

https://i2.wp.com/4.bp.blogspot.com/_0e8Jr1no974/TASwYIiRkkI/AAAAAAAAAIw/qgEl5a-yoys/s1600/dumstrut.jpg

Tänk om man kunde sälja ”The Zzzone” på burk. Det skulle konkurrera ut var enda bantningskur på marknaden.

På tal om bantningskur, nu har det kommit en ny kur från Frankrike. Forkingdieten. Ät det som fastnar på gaffeln typ. Tänker inte ens kommentera hur jävla korkat det är men när jag ändå håller på så kan jag i alla fall tala om att det är inget för dig som gillar soppa. Och en god kålsoppa eller en härlig tomatsoppa blir du ju så otroligt fet på så passa dig!

Eller så struntar man i att banta och gör som den otroligt kunniga och kompetenta läkaren Stephan Rössner säger ”äta regelbundet, hålla koll på dieten och motionera. Gör man rätt grejer och står ut med det så fungerar det ju.
Jag vill här poängtera att för mig är banta och diet två olika saker.
Diet eller kosthållning är en persons samlade kostintag och matvanor. Bantning betyder att hålla sig till en tillfällig och systematiskt förändrad diet i försök att minska i vikt” Källa: wikipedia

Var det nu så viktigt vad det heter? Ja, för mig är det det. Varje bantningskur har resulterat i -kronor på kontot och +kilo på vågen så nu håller jag dieten och så här långt har det gått strålande! 😀

Nähä, det här går inte! Klockan är 21:50 och jag ska upp och träna tidigt så God natt alla läsare! Har du lust får du hoppa in i min Zzzone! Det finns plats för alla där!

2 thoughts on “I’m in the Zzzone!!!

  1. Så himla roligt att läsa din blogg! Ger mig genast mycket mer energi för min egen viktminskning! Kämpa på 😀

    1. Hej Anna! Va glad jag blir! Tack! det inspirerar mig med att kämpa ännu hårdare.

      Vad fin blogg du har! Tack för att du lämnade ett avtryck så jag kan följa dig! 😀

Kommentera

