Nu blir den fast och fin!

Det finns inget jag tycker så illa om som vinter men jag är även känd för att vara positiv och hur illa det än är kan det bara bli bättre så… Vinter och ishalka är SUPERBRA! Varför?
Jo för testa och gå ut och gå när det inte är sandat. Vad spänner du för muskler då? Jo, rumpan! Förstår ni hur otroligt bra det är med halka!

Det finns alltså ingen ursäkt för att inte gå ut utan på med dom halaste skorna och ut och spänn ändalykten!

Och på tal om den populära delen av kroppen så fick jag höra att den drar söderöver när man blir äldre. Jag vet inte, om nu inte jag emigrerar till varmare breddgrader så ska fasiken inte den delen heller få göra det! Dags att vidta drastiska åtgärder!

Jag fortsätter dagligen med plankan men lägger till KNIIIP a la Susanne Lanefelt på den. Efter det lägger jag på 20 buttcrunch och 20 buttlift.

Det som är lite trist är att alla mina muskler har installerat krockkuddar så det där med muskelkonturer och toning av muskler ligger lite längre fram i planeringen. Men jag tänker bli väldigt bekant med Gluteus Maximus (låter ju som en karl!) och se till att han rycker upp sig!

Nu är det helg igen och det kommer INTE bli som förra helgen! Jag är inte ens sugen på snacks eller godis men ett glas rött tänker jag inte tacka nej till.
Träning kommer det oxå bli. Jag har inte bestämt om jag  kör en Cykla till simhallen och gå eller en längre powerwalk. Simning är oxå bra för Gluteus Maximus.

Kommentera

