När magen har sagt sitt!

Min mage har talat i helgen. Bokstavligt talat, talat alltså. Sen förstår jag inte riktigt språket men magen var så högljudd och otrevlig (för den som förstår…) så jag kunde inte ens vistas ute ibland folk. Sen var det en annan del som också ville ha ett ord med i laget och det vet nog dom flesta hur illa det kan låta.

Ett tag googlade jag efter tolk men insåg ganska snart att det fanns för många dialekter. Gluten-tolk, laktos-tolk, IBS-tolk, Stress-mage-tolk och en tolk för rent skitsnack!

Sista gången jag gick på viktväktarna bestämde min mage sig för att säga upp sig helt. Hård, ont, knas och fis om vart annat och det spelade nästan ingen roll vad jag gjorde. När jag började äta det som för mig var ”normalt” det vill säga skräp så var magen tyst och nöjd. Nu äter jag gott, nyttigt och bra mat sen februari och magen har mått så bra men som sagt i lördags var det högljudda protester!

Orsakerna kan vara många och en stor orsak kan vara stress. Jag är ju som sagt en väldigt aktiv person som vill hinna med allt och lite till samtidigt som jag har massor att göra på jobbet. ”Stressa mindre då! Stryk alla måsten!” 
Absolut! Problemet är att det är inga måsten utan det är ”Jag vill” saker.

Jag har i alla fall idag vidtagit åtgärden att utesluta laktos en period. Kanske, kanske inte det blir bättre. Om inte så testar jag mindre gluten, det är inga farliga åtgärder och ibland kan magen behöva få vila.

Trots det myser jag i höst mörkret! Nya vattentåliga powerwalk-skor är inhandlade, reflexväst och öronmuffar. Det finns inget dåligt väder! Bara dåliga kläder!
I morgon ska jag ut och gå med en kompis. Hon nämnde en sjö runt men jag kan nog lura med henne runt båda. Visst fasiken…Eva..du läste det här nu va? :mrgreen:

I våras var vi med i utmaningen plankan som IFORM hade  och har efter ett mindre uppehåll under sommaren tagit tag i det igen. Nu fick jag en jättefin present av Malin på IFORM som vill uppmuntra oss. Bland annat ett hopprep med räknare!

Jag överdriver inte om jag säger att det var nog 100 år sen jag hoppade hopprep! Kommer jag ens att lätta från jordens yta eller är gravitationen så kraftig att jag står fast? Det återstår att se men jag måste ju testa min present.

Vem vet, jag kanske till och med klarar dubbelhopp!

Förresten, är det någon som har telefonnummer direkt till akuten?

8 thoughts on “När magen har sagt sitt!

  1. Hade bestämt mig för att folk som säger ”Det finns inget dåligt väder! Bara dåliga kläder!” skulle hamna på min flopp-lista för evigt. Men det går ju inte nu när DU säger det. Skit också. 😉

  2. Hahaha! Låter som när jag skulle försöka mig på rockring. Men jag blev frälst, så det kanske kan drabba dig och hopprepet också 🙂

    1. Rockring var jag en fena på!Det måste jag testa igen! Synd att både rockring och hopprep tar sån plats att utföra bara. Är lite rädd om tv och så här hemma och ute framför grannarna blir det då inget av med det!

  3. Hej!
    Halkade in här och vill bara säga att du skriver fantastiskt trevligt, underhållande och informativt. Jag blev glad av att läsa. Ska följa dig med stort intresse.
    Glada hälsningar

Kommentera

