Allt för hälsan!

Idag besökte jag för första gången mässan Allt för hälsan!

Underbart kul och inspirerande! Det enda jag saknade var lite mer träningsprodukter och träningskläder annars fanns det precis allt.
Jag och min vän hade en plan från början att det skulle bli två varv och vi skulle handla på det andra. Det sprack direkt!

Det första jag köpte var en Posture. Det är ett hjälpmedel för snygg hållning och den åkte på direkt. Vilka bröst jag fick! Tänk att bara genom att sträcka på sig få 2 storlekar större bröst. Efter det blev det tecknande av tidningsprenumerationer och inköp av 2 kg Shirataki nudlar. Summa summarum: Jag fick inte bara snyggare bröst utan även längre armar av allt bärande. Nästa år blir det väska med hjul och en välfylld plånbok.

Ett kul inslag på mässan var friskvårdskollen. ”WellnessProfile är ett verktyg där du tillsammans med en testledare på ett kul , intressant och enkelt sätt testar dig. Du mäter din hälsa, analyserar ditt nuläge och får en snabb ”feedback” med idéer om förändringar stöd och råd för att genomföra förändringar. WellnessProfile mäter inte sjukdom utan ger dig ett värde på din egen hälsa.”

Jag fick nästan högsta betyg! 82 i puls efter 3 minuter på step-up brädan och -25 cm i midjan sen februari. Fick även veta fettprocent, muskelprocent och lite andra siffror och då tänkte jag så här att jag gör ett nytt test om 6 månader och ser skillnaden. Fettprocenten är tyvärr fortfarande för hög och det är jag väl medveten om men det är kul att få en riktlinje.

Nu är ju inte testet 100% igt men det gör inget för det motiverar mig att ta i ännu lite mer.

Mässan får högsta betyg och jag ser fram emot nästa år! Tack Katja för sällskapet!

På grund av att helgen varit fullspäckad med aktivitet så har jag varken hunnit göra matlista eller träningsplanering för veckan så det får bli ett kort blogginlägg idag så jag kan börja planera veckan.

Kommentera

