”Ni skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld”

Vi är nog ett par som minns reklamfilmen – Ni kvinnor pratar om att föda barn, men ni skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld.. och skrattat igenkännande.😆 Det har jag gjort. Ni är allt lite kinkiga ibland ni karlar.

Men nu ska jag vara kinkig! Jag har fått tinnitus.😦 Det har varit sus och tjut i 6 månader nu i mitt vänsteröra och det verkar ha kommit för att stanna. Orsakerna till tinnitus kan vara många, men den vanligaste orsaken är bullerskador och ljudtrauman där hörseln har utsatts för starka ljud. Andra orsaker kan till exempel vara medicinering, hjärnskada, högt blodtryck och spända nack- eller käkmuskler.

Själv har jag gått med spänd nacke i snart 8 månader. I somras var jag hos en kiropraktor 2 gånger men jag tycker inte det är skönt när andra ska tafsa och kladda på mig. Eller jo…😉
Jag har lite svårt för det där med att slappna av och attans om dom klämmer på en knöl eller knuta så det gör ont. Undrar varför jag får byta kiropraktor så ofta?!

jag är i alla fall en stor fan av självhjälp så på mässan köpte jag en Posture sele som jag hoppas kan hjälpa räta upp mig. Jag har alltid varit längst i klassen vilket gjorde att jag gått som en sämre version av Hunchback och sen har ju inte övervikten gjort saken bättre. Sen får jag väl gå till någon kotknackare som tränat självförsvar…

Alla sätt är bra utom dom dåliga och tyvärr finns det inget botemedel mot tinnitus, men det finns behandling så man får hoppas på det bästa.

Igår gjorde jag VÄRLDENS godaste, enklaste och kalorisnålaste tonfiskröra och här kommer receptet för 4 personer:

1 Purjolök ca 400 g (132 kcal)
1 Squash ca 40 g (66 kcal)
2 burkar Tonfisk 340 g (361 kcal)
1 burk Creme Fraiche 2 dl (8%.ig = 232 kcal)
Salt och citronpeppar och det snålar jag inte med.
Stek grönsaker i teflonpanna utan fett, rör i tonfisk och creme fraiche och klart.

791 kcal = 198 kcal per portion! Om man dessutom har mirakelnudlar/Shiratakinudlar som endast innehåller 5 kcal så har man en vinnare!
För det finns dagar när det finns otroligt lite kvar på kcal-kontot och man bara inte orkar träna för att få ihop lite extra.

2 thoughts on “”Ni skulle bara veta hur det känns när en kille är riktigt förkyld”

    1. ja det är inte kul och visst sätter det sig på humöret men jag är ändå glad! Det har bara satt sig på ena örat. Det kunde varit värre!😀

Kommentera

