Jag, en säkerhetsrisk!

Jag tror jag får införskaffa polisrep och sätta upp runt mig när jag kör med fria vikter på gymmet för jag har no clue vad jag pysslar med och risken för att skada någon är överhängande!

Det är hantlar, skivstänger, kettelbollar, medicinbollar, vikter och gud vet allt och jag står mitt i skrotet bildligt talat!
Att det ska vara så svårt att få ihop vilken vikt som ska lyftas när och hur och hur många gånger.
Jag skröt i ett tidigare inlägg att nu ska här minsann lyftas skrot och det är väl ungefär så mycket jag har gjort…skrutit alltså. Jag har varit där en gång och jag ser nog mest bara förvirrad ut!

Det är verkligen inte så lätt som det kan se ut och jag bugar mig för er alla som går på gym. Ni är så grymma!

Envis som jag är så ska jag lära mig och jag är rätt duktig på struktur och planering så nu kör vi.

1. Jag har bockat av delarna på kroppen som ska tränas extra med fria vikter.

2. Jag har blivit medlem på http://www.styrkeprogrammet.se/

3. Där har jag komponerat ett eget första pass. Det finns även färdiga pass.

4. Jag tittar på filmerna, ritar övningarna på papper, skriver antal set och reps och tränar på dom hemma.

Nästa steg är att gå till gymmet.

Motivationen är det inget fel på just nu så det är bara passa på att köra. Jag vet att några tänker ”ta det lite lugnt, bränn inte ut dig” men det är ingen fara!
Det är inte farligt att pressa sig själv. Vi kan mer än vi tror och oftast är det tyvärr den latas avundsjuka som ber oss lugna ner oss. Men  jag kan, och orkar, just nu! Men vem vet om jag kommer i en svacka om en vecka? Då tackar jag för att jag pressade mig att avverka veckans 5 träningspass!

Hur det än är så är mitt tips till dig: Lyssna på dig själv och din egen kropp och knopp (den smarta delen alltså ;)) och våga!
Jag vågar gå till gymmet och se ut som fåret Frankie i en 3-butik. Och jag vågar göra det igen.

Det är ju inte så att folk betalar från 200 kr i månaden eller mer för att stå och titta på mig.

Visst tittar man på varann, det kan man inte sticka under stolen med men jag väljer själv orsaken till att dom andra tittar och jag har bestämt mig för att dom gör det för att jag är så grym som är där, för att få lite övningsidéer och för att kolla så att jag torkar av redskapen efter mig!

Träning:
Veckan som kommer blir en utmaning utan dess like.
Tisdag, onsdag, torsdag, och lördag kväll är uppbokade så det får bli morgonträning dessa dagar. Som vanligt varvar jag simning, gym och promenad.
Måndag, fredag och söndag kan jag träna på dag-kvällstid. Undrar vilka två dagar jag ska vila på?

Mat:
Jag har verkligen ingen som helst idé.
Måndag:
Tisdag: Ishockeykväll på Hovet
Onsdag: Kväll med tjejerna på jobbet och bowling
Torsdag: Fotbollskväll på Råsunda
Fredag:

Ja ni ser, men dagen är lång så jag har många timmar på mig att få ihop ett vettigt och bra matschema. Det blir att ”porr”surfa på matklubben!

Har ni recept, idéer eller om ni vill bjuda på middag är det bara att ni hojtar. 😉

One thought on “Jag, en säkerhetsrisk!

Kommentera

