Dag 1- vad har jag gett mig in på? -27 dagar kvar

Så var första dagen till ända o attans vilken ända jag kommer få! 😀

Men jag börjar från början. Dagen inleddes med vägning och mätning och så här ser jag ut:

Vikt: 77,8 kg
Mått: 104-90-104 cm
Mitt dagliga BMR:
Beräknat för en dag:
Basalt energiintag: 1514 kcal
För att behålla vikt: 2346 kcal
För att Minska i vikt 1846 kcal

Sådär, det var faktan det. Nu ska vi se vad det kan bli av detta. Dagen inleddes väldigt lite sömn!  Jag var så otroligt überhypad när klockan var 00:23 så jag kunde omöjligt komma till ro. Jag har väl sovit ett par timmar men det var mindre bra. Vaknade klarvaken 05:12, 30 minuter innan väckarklockan skulle ringa.
Detta resulterade i att jag var FÖRST av alla på simhallen!  Först in i omklädningsrummet och först in i bassängen. 🙂 Det blev 1000 m på 23 minuter.

Vilken UNDERBAR måndagmorgon!

Klockan 8 var jag på jobbet och intog mina frukostsmörgåsar. Planka och frukt kl 10, Yakiniku till lunch och planka och frukt klockan 3 och efter jobbet blev det en timma styrketräning.

Nu kan jag inget annat än garva åt mig själv! Vad har jag hittat på?! haha aj aj hahah! Jag har ONT!! hihihi aj hihihi! Vilken attans god träningsvärk jag har dragit på mig!
Detta är helt galet och otroligt kul OCH inspirerande! jag blir så glad åt mig själv för att jag vågar och orkar.

Sen blir jag lite nervös när en PT hittar min blogg. 😀 PT.ar är ju jobbiga. Där finns ingen chans till lite lättare fusk eller smygvila! Jag gillar i alla fall att han gillar min blogg så jag  gillar naturligtvis Superberg på facebook och är nu, med skräckblandad förtjusning, med och tävlar om gratis PT tid! Tack Superberg för peppningen och stödet!

Träningsplan för morgondagen är powerwalk och styrketräning hemma.

Nu ska jag ta te…eller inte…sitter rätt bra här i soffan faktiskt…HJÄLP!!! Kan NÅGON servera mig te…? MED sugrör tack! Muggen är tung!

4 thoughts on “Dag 1- vad har jag gett mig in på? -27 dagar kvar

  1. Tjusigt!Jag fixade Pulspasset på medelnivå- tog lite lättare med tanke på att jag varit sjuk och är rätt orkeslös. 10700 steg idag. Tack för ass kicking!!

Kommentera

