Dag 2- Jag vet varför ni skrattar! -26 dagar kvar

Ni har säkert sett en eller annan atlet springa och se så glad ut, eller under ett maraton så ska folk springa och le framför TV-kameran. HUR irriterande är dom inte?!

Men nu kan jag avslöja! Dom skrattar inte för att dom tycker det är som jävla kul! Dom skrattar för att dom är plågade av både träningsvärk och av frågan ”ja håller jag på med!?” och det är så plågsam så man kan inte göra annat.

Just så där fjantigt glad såg jag ut i morse när jag gick min powerwalk kl 05:45. Jag log och skratta om vart annat så mycket så jag trodde att dom andra i spåret till slut skulle ge mig en rak höger!

Läste ett otroligt bra blogginlägg i går som jag måste få tipsa om, just angående träningsvärk: Träningsvärk är kroppens sätt att tacka

Min kropp tackar i ett just nu vill jag lova!

I alla fall så blev det en happy PW på 6,93 km, 508 brända kcal och snitthastigheten är 8,27 min/km.
Att jämföras med en promenad i maj där jag gick så fort att jag höll på att kräkas och gick på 9,44 min/km. Efter det blev det magmördande övningar på olika sätt och träning av axlar och armar. Förbränning ca 100 kcal.

Frukosten bestod av havregrynsgröt hemma och mina underbara frukost smörgåsar som min man förser mig med varje morgon. Tack hjärtat!

Lunchen känns just nu som om jag hoppar. Jag sitter en trappa upp utan hiss! Har ni provat att gå i trappor med en mördande träningsvärk och en kropp som tackar och ett huvud som skrattar? NÄ JUST!

Kanske någon vänlig själ kan förbarma sig över mig och kommer hit med lunchen… eller så åker jag ner för trappen på rumpan. Jag är inte den som är den.

I kväll blir det ingen träning utan jag ska till Hovet (och springa i deras pinande trappor) och kolla på hockey. Jag är ju en sån där AIKare som gillar att kolla fotboll och hockey. AIK har även en friidrottssektion…man kanske skulle ställa upp i ett maraton just för att få springa i AIKs namn?!😀 INTE i år men vem vet! Kan vara en målsättning innan min 50 års dag och det är ju JÄTTELÅNGT tills dess!😉

Så här signar jag av dag 2 på kalendern av 28 och inser att det här går ju kanon och väldigt fort!

5 thoughts on “Dag 2- Jag vet varför ni skrattar! -26 dagar kvar

  1. Hihihi! Jag har skitont i baken, så nya rumplyftarövningarna ger uppenbarligen någon effekt. Intensivpass idag och 11534 steg. OMG – är du ute 05:45! Strongt! Hörs imorgon:)

    1. Nu vill jag veta vad det är för nya rumplyft vi ska göra!😉 Tänkte flytta rumpan norröver igen så den ska allt få jobba!

      1. Tack! Då lägger vi till detta till schemat! 3 gånger i veckan sen kommer folk ALLTID vilja gå bakom oss😉😆

Kommentera

