Dag 3- Vilket flyt! -25 dagar kvar

Ber om ursäkt till er alla som ogillar att vakna tidigt men det är jag som väcker tuppfan var och varenda morgon just nu. 05:45 börjar min klocka låta och det är ingen idé att ens tänka tanken om snoozen för jag vet ju inte ens hur alarmet funkar. Har laddat ner en jättebra app som jag ställer på 06:15 men ett pre-alarm börjar ringa 05:45. Smart va!?

I alla fall, idag stod det simhallen på morgonschemat. Anledningen till alla dessa morgonaktiviteter är att jag är fullbokad kvällstid och allvarligt, håll med om att ligga kvar i en varm och gosig säng under ett härligt täcke och snooza en kvart fjorton dagar är otroligt överskattat. Jag menar, det är ju fantastiskt underbart att vakna av ett alarm man inte fattar hur det funkar så det är bäst att sätta sig rakt upp och stappla ut till toa och trycka in tandborsten i käften innan man kommer på andra tankar!

I går berättade jag för min man att i morgon ska jag simma 2000 meter mot mina vanliga 1000 meter! Som vanligt får jag enormt mycket stöd och pepp av honom så jag känner att det här är ju plättlätt. 80 längder är väl inget. Har jag gjort förr när jag simmade så…
Var väl inte lika kaxig idag dårå. Försökte faktiskt till och med hitta på ett par anledningar till att bara simma 60 längder men se nu har min andra hjärnhalva vuxit sig starkare så den vann. Och jag simma 80 längder!  Hela Sveavägen!
Tävlingsmänniska som jag är så simmar jag ju inte direkt långsamt dessutom finns det en sak jag avskyr och det skulle vara om någon skulle försöka simmar snabbare än mig och försöka simma om… det lyckas dom INTE med!

Dagens träning är alltså avklarad och därför prickar jag av dag 3. Kvar på dagens schema står en kväll med tjejerna, middag, bowling och en och annan öl. Jag kommer ha annat i mitt glas.  ;)


I morgon får ni sovmorgon för då kommer jag nämligen inte träna på morgonen utan det blir ett 2 timmars pass på gymmet efter jobbet innan den absolut sista matchen någonsin på Råsunda fotbollsstadion.

2 thoughts on “Dag 3- Vilket flyt! -25 dagar kvar

  1. Lotta….. lika duktig och envis🙂 som vanligt! Du är fantastisk!! Kram på dig…..//Agnetha

Kommentera

