Dag 4- Eftertanken är alltid klokast -24 dagar kvar

Dag 4 och tröttheten börjar sätta in. 3 tidiga och intensiva morgnar + kvällsaktiviteter kanske inte är så genomtänkte men jag tänker som så att det här är bara under 28 dagar och 3 är redan avklarade och vad är väl 25 dagar av en hel livstid?

Jag är inte så trött så att jag känner för att ge upp, absolut inte, jag är fortfarande grymt taggad och men det gör ju inget om man får sova en timma eller två extra. 🙂

Däremot är jag lite trött på min dumhet. Ställde mig på vågen idag och varför har jag ABSOLUT ingen aning om, får skylla på trötthet. Blev i alla fall less för jag tänkte ju (INTE tydligen) att den skulle visa minus….efter 3 dagar?!  Jag vet, korkat!
Man måste verkligen vara stark i psyket för att göra ogenomtänkta saker där man får fel resultat kastat i ansiktet. Undrar vad som hänt om jag inte varit så stark och målmedveten som jag är. Men det ska inte hända igen!

I går kväll var jag ”lekledare” när vårat nätverk för tjejerna på jobbet hade bowlingkväll med mat och dryck. Det här är ett helt galet gäng tjejer som är i åldrarna 24-71 år och dom kan konsten att dra igång stämningen. Vilken kväll! För min del blev det en alkoholfri öl och vatten. Till middag hade jag beställt pasta med biff och grönsakssås. Kan ärligt säga att det var lätt den godaste pastan jag ätit sen eldkvarn brann. 5 strike får den! Om ni hade tänkt gå till Birka Bowling och spela kanske ni ska ringa och kolla om det står kvar först! 😉

Idag tänker jag avsluta dag 4 innan den ens har börjat för kvällen kommer avslutas med fotboll. Jag ska inte spela utan titta. Jag och bollar är absolut inte kontanta med varann.

Träningen idag blir 2 timmar på gymmet. Jag kör 30 minuter kondition, fria vikter och avslutar med 10 min kondition och nertrappning. Siktar på en ny omgång sjuk härlig träningsvärk.
Värken är faktiskt skön i sitt onda. Man känner effekten av sitt slit. Att man går som om man har konstant förstoppning att man låter son en karl som är förkyld det kan man lätt leva med.

Otroligt, dag 4 redan avklarad. Kanske kan bocka av dag 5 redan nu?!

I morgon är det fredag och jag är ledig och jag har ingen som helst aning om vad jag ska träna. Simma? Gjort två dagar denna vecka, powerwalk, 1 utförd, gym 2 utförda…ä jag är ju ledig så varför inte power-sim-gymma? :mrgreen: Avslöjandet kommer i morgon!

2 thoughts on “Dag 4- Eftertanken är alltid klokast -24 dagar kvar

Kommentera

