Dag 5- vad gör jag nu? -23 dagar kvar

Att ta en sån där random semesterdag en fredag utan att ha något speciellt inbokat är fantastiskt härligt! Man kan ta dagen precis som den kommer… eller så kan man boka in tvättstuga, lunchmöte, gå igenom gamla styrelsedokument, storhandla för att till sist i panik undra vad ska jag träna för nått idag?

Precis så var det! När jag vaknade i morse och tyckte jag hade all tid i världen. Jag kände att ett grymt gympass med efterföljande simning och solning skulle vara perfekt. Det blev INTE så!

Efter lunch, möte, stressa runt i centrum efter lite nya träningskläder insåg jag att tiden var för knapp för allt. Det fick bli en snabb powerwalk, 6.65 km på 57 minuter. Det blev även en cykeltur på 8 km. Hemma blev det ett core-pass på 20 minuter.
Det blev alltså inte så illa som jag trodde.

Det börjar kännas i kroppen. Jag känner musklerna som jag inte känt eller sett förr och jag tycker nog mina överarmar ser fastare ut. Mycket kan hända på 5 dagar.😀
Magen har också minskat. Det känns och syns när jag drar på mig dom nytvättade jeansen jag inte haft på en vecka. Det är en superhärlig känsla och jag mår kanonbra.

Det är därför inga som helst problem att avstå lördagsgodis, chips, vinet till oxfilén eller bearnaisesåsen. Det är ju trots allt bara 23 dagar kvar! Vad sägs om att skåla för det!😉

I morgon är det lördag och DÅ blir det gym och sim. När jag tränar lyssnar jag oavbrutet på musik. Det får mig att gå fortare, ta i mer, lyfta tyngre och att varva ner.
Jag går i en takt på 128 slag per minut. Det är i fart med Gangnam style och Greyhound av Swedish house mafia. På gymmet lyfter jag skrot till tyngre metal så som Slipknot och Slayer.

Sätter en bock för dag 5 och inser att det bara är ett par timmar till jag kan bocka av dag 6 också!

11 thoughts on “Dag 5- vad gör jag nu? -23 dagar kvar

      1. Förslag på bra motion vid trasiga benhinnor, sekundär atros i knäna? Hur bibehåller du motivationen? Jag har haft motivationen men det händer hela tiden saker som gör att jag ramlar ur den. Jag skulle också vilja komma i ”din” nyårsklänning, fast kanske till nästa år.🙂

      2. Simning är grymt. När jag började min resa var mina knän illa däran och simning var det enda som höll mig uppe. Vet du att man väger bara 10% av sin kroppsvikt i vattnet.😀
        jag har bestämt mig! Det är det som håller mig igång.
        Man skyller ofta på dålig karaktär men det är bara ännu en usel ursäkt för att man inte orkar eller för att där och just då är sugen på den där godsaken och att man tror att dålig karaktär är ok att skylla på. Det är det inte.
        Om man vill så kan man. Motivation får jag av mina vänner, av mina läsare, av dig. Det gör att jag ser fram emot morgondagen, att få blogga om det och att jag förhoppningsvis inspirerar någon att försöka.

        Målet är närmare än du tror. Ta ett steg i taget och bestäm dig för att aldrig mer skylla ifrån dig!

        Och som sagt, jag finns här varje dag!😀

  1. Nej, undanflykter är inte godkända, jag vet,jag tappade min motivation när min pappa gick bort. Att vara omgiven av tanter som hela tiden ska stoppa i en bullar och kakor är inte ett problem utan snarare tiden, orken och bristen på fantasi för att få det att fungera,

    Men att hitta dig här var nog bra, för nu är motionsskorna framtagna, så imorgonbitti blir första promenaden, kort i början, men längre för varje vecka så håller knän och benhinnor bättre. Shapeup appen nerladdad i telefonen, så nu är det bara att köra.

    Tack för att du fick mig att hitta inlägg här! :O)

    1. tack själv!
      Du kommer lyckas! Jag vet det! Och sviker motivationen om än det minsta lilla så finns jag här och ger dig en spark i baken så är du snart på banan igen.😆

  2. Hejja Lotta och Hejja Bodil!
    Jag tycker att det sitter så himla mycket i skallen. Man måste hitta något som funkar med den kropp man har för tillfället, så att man orkar och så att det inte gör ont. Steg för steg blir det lättare. Det viktigaste är att vara stolt för att man bestämt sig och att berömma sig själv för alla framsteg. Då blir det ÄNNU lättare. Mål är ovärderliga!
    Igår blev det 4 km rask promenad, ett Pulspass och en kort med dock springtur. FÖr mig är det ju stort att överhuvudtaget springa. 5 dagar gjorda – 23 kvar!

    1. Visst sitter allt i skallen. Läste mina blogg från början i går och inser att det är en sjujäklars resa jag har gjort!

      Men en sak som är det svåraste tycker jag när man har 25-30 kgs övervikt det är att det känns så oövervinneligt och man måste ”banta” så länge.

      Det är just det där ”banta-tänket” man måste få ur skallen och inse att detta är något jag kommer göra varje dag för resten av livet och det finns inget slut utan bara ett härligt liv framför en!

Kommentera

