Dag 7- Surprise: Jag är envis! -21 dagar kvar

Nu vet jag att en och annan som känner mig lite bättre blir alldeles chockade! Att jag är envis måste komma som en överraskning.😉

Idag var det min envishet som fick mig ut på en powerwalk.
Tanken var att jag skulle simma men dessvärre skulle jag inte hinna ta mig dit och orken tröt men om jag nu inte skulle simma så måste jag ersätta min träning med något så det fick bli en powerwalk.

Envisheten fick mig att lägga ner boken (wow säger jag bara! ;)) , ta mig ur soffan och på med kläderna.
Den fick mig att ta steget utanför dörren, sätta på runkeeper, musiken och börja gå.
Men sablar vad segt! Det kändes som om jag hade tuggummi och obalans i hela kroppen och varje steg kändes som omöjligt. Envisheten fick trots allt mig att ta mig runt hela rundan även om min skalle ibland försökte komma med olika bra anledningar till att korta ner rundan lite.

Envisheten fick mig hela vägen hem, i ett lägre tempo än normalt men under 9 minuter per kilometer strecket!

Och där bockar jag av dag 7!😀

Hittade en artikel i Aftonbladet om just PT-kamp/duell. Där får du vägledning hur du kan lägga upp din egna kamp med allt från olika träningsförslag till kostplan. När man läser det så låter det fantastiskt enkelt men vad man måste komma ihåg är att har man inte vilja, motivation eller en gnutta jävlar anamma så är det svårt. Det känns nästan omöjligt rent av.
Fast jag är övertygad om att ALLA har det i sig bara man förbereder sig på att det är jobbig!
Varför inte sikta på en kamp på en vecka till att börja med? Inte bara för att bli fit utan för att faktiskt se vad man själv klarar av mentalt.

Just nu vill min kropp krypa ner under filten i soffan och läsa Femtio nyanser böckerna men istället blir det ett besök på Råsunda för att sen åka till Hovet och kolla på hockey. Det är ju dumt att sitta still för länge.

Hade kroppen varit skapt för att vila så hade inte träsmak i baken och liggsår existerat!

I morgon blir det träning på kvällen så att kroppen får en längre återhämtningsperiod.

2 thoughts on “Dag 7- Surprise: Jag är envis! -21 dagar kvar

  1. Jag hade återhämtat mig tillräckligt. så det blev ett Intensiv/Tufft pass på Itrim. Samma envishet fick mig dig eftersom jag alldeles precis hann innan de stängde och mycket väl kunde ha tänkt att det skulle bli för stressigt. Så bra push med de ”28 dagarna”! Nu väntar jag bara på att lunchen ska lägga sig, så ska det bli en skogstur också🙂 HA det ! Hörs senare!

    1. härligt!
      Nu känns kroppen fit igen så det blir simning i morgon bitti och gym efter jobbet!
      Nu är jag på G igen!😉

Kommentera

