Dag 8- Jag är så glad att jag ler 2 gånger i rad! -20 dagar kvar

I helgen kändes det som om världen djävlades med mig ordentligt och värst var nog jordens dragningskraft.
Jag har aldrig varit med om en så tung promenad som i går. Var inte långt ifrån att jag snubbla på mina egna bröst, så kraftig var dragningskraften. Jag trodde helt klart att jag skulle avbryta hela kampen och inse att jag har tagit i för mycket.

Men se på den lille fan, i går kväll kändes det som om världen insåg sig besegrad och alla tyngder försvann.
Det blev därför ändrade planer för dagens träning!

I morse simmade jag 30 minuter snabbsim, bröst. Efter jobbet blir det gymmet 1,5 timma och då blir det koncentration på core, skuldror, axlar och ett par varv med roddmaskinen som är min nya BFF.

Tänk om man faktiskt kunde förflytta sig med roddmaskinen! Kanske ta den till och från jobbet, eller varför inte till affären? Det skulle se rätt knäppt ut va?  😛

Nu har jag hittat ett par träningsformer jag gillar. Det är alltså simma, powerwalks, gym och vissa dans- och styrkeövningar hemma men jag börjar känna att jag vill göra nått mer. Thaiboxning känns lite som om jag skulle vilka testa efter att jag såg ett reportage av Carina Berg i söndags. Det verkar sjukt jobbigt så det räcker kanske att titta på men just nu brinner min kropp efter att få köra slut på sig ordentligt. Och jag som knappt orkade lyfta fötterna i går morse.

Vad har då hänt med kroppen denna vecka?

Inte så mycket. Jag känner mig fastare, starkare men inte lättare. Däremot har jag tränat upp min hållning.
Jag har alltid kutat med axlar och skjutit fram höften. När jag var liten var jag stor 😀 ( Tror jag var 176 cm lång när jag föddes faktiskt ) vilket gjorde att jag kröp ihop i hopp om att bli mindre.

Idag är jag lång och stolt och genom träningen, posture-selen och att jag faktiskt trivs och mår bra så har jag gått från att stå som en hösäck (positionen heter sway back på engelska) till att rotera bak axlarna, hålla tillbaka höft och sträcka på rygg. En övning dom flesta gör varje dag utan att tänka på det men om ni sjunker ihop som på bilden så kan ni känna sen vad starka muskler ni har i ryggen som håller er uppe!  Så sträck på er!

Nu log jag igen! 😀

Dag 8 avbockad!

2 thoughts on “Dag 8- Jag är så glad att jag ler 2 gånger i rad! -20 dagar kvar

    1. Tänk om det fanns tankställen där man kunde fylla på energi…hmm..det där ska jag undersöka på en gång! 😀

Kommentera

