Dag 9- OPPS! -19 dagar kvar

Samtal vid middagsbordet i går:
Dotter: Å vad mysigt ni ska ha i morgon! Vad ska ni hitta på?
Man: Jag vet inte, vad tycker du älskling?
Jag: Ja, jag vet inte vad ni ska göra men jag tänkte träna…..
Dotter: HAR DU GLÖMT???
Jag: Glömt VAD?
Man: Men älskling, vad är det för dag i morgon….?
Jag: äääääähuuuu….VISST FAN!!! Det är ju vår 19-åriga bröllopsdag!!! Men…jag ska ju träna!!!
Son: Mamma…(och en klapp på kinden)

Ja så kan det gå till en dag hemma hos oss. B-)

Men jag har världens mest fantastiska man! Han ställer upp till 100% för mig vad det än gäller och inte en enda gång klagar han på att jag inte hinner städa, tvätta, laga mat eller vattna utan det gör ha så snällt.

Jag älskar dig Christer!

Dags opps nummer 2 är att jag för första gången sedan januari i år backade i dörren.
Ställde klockan i vanlig ordning på 05:45 för att ta en uppfriskande morgonpromenad. Klär på mig efter att ha konstaterat att det står +4 på termometern, laddar Spotify och runkeeper och kliver ut genom dörren. Det regnade småspik! Allvarligt! Skämtar verkligen inte! Så där och då bestämde jag mig för att vända tillbaka och krypa ner i säng igen.

Jag ska ju ändå till gymmet idag! 😀 Yes! Jag ska till gymmet! Min underbart förstående man vet hur viktigt det här är för mig så han tycker att jag ska träna. Är han inte underbar så säg!
Efter det blir det Sushi till middag och så skålar jag i vatten. Vi kan ju låtsas att det är vin, det gör ju ett helt trossamfund. 😉

I går skrev jag att jag ville boxas. En vän läste detta och skickade snabb ett SMS och bjöd med mig till ett boxpass på Friskis och Svettis. Jag kan ju bara inte säga nej till ett sånt erbjudande!

Om man vill testa ett pass, låt säga box eller core så kan man göra det på Friskis. Det kostar 90 kr för en gång. Man behöver alltså inte binda upp sig på ett medlemsskap!

Med detta stänger jag redan nu dag 9 för i kväll ska jag fira bröllop!

5 thoughts on “Dag 9- OPPS! -19 dagar kvar

  1. Jättegrattis på er Bröllopsdag och till en stöttande fantastisk familj!
    Kul att ni också är 27:or 🙂 Vi har Exakt tre månader till vår 20-åriga Bröllopsdag 27 /2 2013. Träffades 27:e, förlovade oss 27:e, ”döpte” båda barnen 27:e…
    Gillar att du vände i dörren! Proves you´re human, Lotta! Man behöver en lugnare dag också 😉

  2. Ha ha ha grattis till er dag…och ha den bästa dagen…. jag har gått hem från jobbet idetta småspik…usch….vi har beställt en crosstrainer hem för mitt knä och för min mans rygg så det blir kanon…. n
    Nu kör vi Kinect på Xbox Fitness shit va kul det är och vilken träningsvärk man får
    Rockring varje morgon och kväll (har blåmärken i midjan hahah)
    och snart Crosstrainer ….
    Sköna Powerwalks ute när det är fint väder….detta blir kanon
    och du Lotta är en otrolig inspirationskälla.
    Jag har ju nu tagit bort facebook.
    men jag har ju MSN chatten.
    nyckelpiga63@hotmail.com
    skulle vilja ha lite hjälp med wordpress. Har fixat lite själv men har några frågor.
    hoppas du kan och har tid att hjälpa mig lite.

    1. Oj ingen facebook?! Hur går det till? 😀

      MSN vet jag inte ens hur det fungerar längre men du får gärna sms.a eller maila till lotta.av.lindholm@gmail.com. Maila dit så får du mitt mobilnummer!

      Kinect är verkligen sjukt kul! Måste bara köpa lite mera spel. 🙂

Kommentera

