Dag 10- Men svara då! -18 dagar kvar

Får man inte träningsvärk har träningen inte gett något!
FEL FEL FEL!
Tränar man mycket och regelbundet får man sällan träningsvärk. Den kommer i stort sett bara om man tränat fel eller om man kör övningar kroppen inte är van vid. Källa: Martin Lidberg, fd brottare.

Men jag vill ändå känna träningsvärk för då känns det verkligen att jag kör på. Visst känns det i kroppen men inte mer än lite myggsurr i muskelfästet jag tränat. Det känns som att kroppen inte svarar på träningen eller att den liksom inte bryr sig. Lite som ett hån: ”hahaha försök du men du har låtit mig varit överviktig hela livet så nu ska du jävla få kämpa!”

Kan väl säga att min blonda logik är helt och hållet ansvarig för detta så håll mig utanför!

I morse cyklade jag till gymmet och började köra uppvärmning kl 06:00! Känns inte helt fel speciellt som det bara bubblar av superlativ på google om just morgonträning! Det kan verkligen inte finnas NÅGOT dåligt med det.

Fördelar vs. Nackdelar angående morgonträning:
Dagen blir längre vs. jag är för trött
Du gör bättre ifrån dig under dagen vs. orkar inte på grund av att jag är för trött!
Du får mer kaloriförbränning under resten av dagen vs. och?
Du får bättre sömn vs. NOW we are talking!
Du tränar oftare och effektivare vs. ???
Du får ett mer positivt humör vs. är sjukt positiv till sömn!

Kom igen nu! Ställ klockan, kliv upp! Upp och hoppa! Vilken härlig dag, la lala la, man blir härligt glad oh ohoh oh!!!! (Och här flödar kroppens egna morfin- endorfin runt i ådrorna!)

I början var det kanske inte det roligaste jag gjort, men nu ser jag fram emot 05:30-05:45 varje morgon så även om du tror det är omöjligt vet jag att du kan, för kunde jag så kan du! 😀

I morgon bitti blir det simning. Känns som att powerwalken får förflyttas till löpband framöver, i alla fall så länge det regna och blåser för hur det än är så ska det vara kul!

Hade jag tyckt det varit ap-tråkigt så hade jag inte ens kommit till dag 2!

Men nu är jag på dag 10 och dagens träning är avklarad, maten planerad så nu stänger vi dag 10 och ser fram emot att dyka ner i vattnet 06:30 i morgon!

6 thoughts on “Dag 10- Men svara då! -18 dagar kvar

  1. Du är grym 🙂 Jag pallar inte den tiden 😉 Kör på enligt plan, dvs ingen träning idag (förutom vadgympa vmha 10 cm stilettos), men i morgon är det ett Pulspass och sedan PW med väninna, vovvar o barnvagn- inte min!!

    1. det blir bara lättare och lättare att kliva upp men det kan oxå bero på att jag somnar tidigare och tidigare i soffan 🙂
      Jag längtar ju till morgonträningen så en powernapp kl 20.00 funkar alltid.

    1. nja jag tror nog snarare att det beror på individen. Pratar med en kollega som jobbat och tränat som PT och han har jämt träningsvärk medans hans PT kollega inte ens känner ett myggsurr.
      Övertygad om att du tränar alldeles rätt och jag är avis för jag vill oxå känna lite i alla fall 🙂

      1. Idag känner jag så mycket, efter min ”joggingtur” i tisdags att mina kollegor skrattar när jag rör på mig…

Kommentera

