Dag 11- Irritabel! -17 dagar kvar

Usch, idag är en sån där @#%! dag!!
Sirpa-Liisa var inte i simhallen men där var ett annat jon som inte fattar det här med förtur och så i bassängen, bröt av mascaraborsten, låset på cykeln hade frusit fast, snöflingor i ögat, ingen sallad framdukad i affären och när jag kommer till jobbet så bara kände jag för att upp PT-kampen för egentligen fattar jag inte vad jag håller på med!

Så där då har vi avklarat dagens klagande! Tack för att ni tog er tiden att lyssna!
Nu mår jag bra igen och här ger vi inte upp ett dugg! Jag vet att jag har massor av stöd av min familj, mina vänner och er mina anonyma läsare och det gör att jag vet att jag kommer klara det.

I morse när jag simmade kände jag ett härligt motstånd i arm och axel, inte så att det gjorde ont men sådär skönt att det känns att jag tränat. Där hade jag min lilla träningsvärk.

Simning är en fantastisk träning och på bara 30 minuter (ca 1000 m) förbränner man hela 250 kcal. Jag funderar också att gå på vattengympa.

Saken är den med såna här gruppass det är att jag har verkligen 0 och ingen koordination och jag får bara inte ihop armar och ben men i vattnet så är det 1. ingen som ser så jag kan göra hur knasigt och mycket fel jag vill 2. sjukt jobbigt så den som tror att det är lite lek och plask, jag utmanar er att hänga på.😀

Idag blir det att köra core-pass hemma innan vi ska i väg i kväll. 20 minuter rygg och mage innan maten.
Jag är ju lite lat och bekväm i grund och botten så när det gäller core har jag 1000 och en anledningar till att låta bli vissa övningar så jag söker nu efter lite tips på roliga och  effektiva övningar. Har du på lager så får du gärna skriva och berätta.

Jag är fortfarande väldigt sugen på att lära mig magdans. Får bli mitt projekt för nästa år.
Layali Orientaliska dansakademi kan man får provdansa gratis den 20/1 2013 under en hel dag.
Orientalisk dans är så mycket mer än magdans! Har du lust att hänga på? Nedan ser du schemat. jag kommer nog hänga där hela dagen om jag får.😉
12.00-12.45 Magdans med Sabina
12.45-13.30 Bollywood med Raj
13.30-14.15 Tribal ATS med Derya
14.15-16.00 Tribal Fusion med Sophia
16.00-16.45 Persisk dans med Agnes
16.45-17.30 Afro /Dancehall med Andrea
17.30-18.15 Magdans med Ann
18.15-19.00 Bollywood med Raj

Härmed är dag 11 stängd! Snart är det halvtid!

9 thoughts on “Dag 11- Irritabel! -17 dagar kvar

  1. Du är så sjukt duktig Lotta!!
    Jag blir tok inspirerad inför min kommande December koma(2 timmars träning/dag).
    Kör hårt🙂

  2. Läser gärna ett litet gnäll först – inga problem🙂 Du lyssnar ju på mitt! Tror att du lyckas att inspirera mig till simning också vad det lider – lovar inget ännu dock, har svår aversion mot simhallar (kommer troligen ett rejält blogginlägg om det, så tack för DEN inspirationen också!🙂

    1. OOO nu blir jag jättenyfiken på varför du ogillar simhallar! Väntar med spänning på det blogginlägget! Och idag är det dag 12! Va bra vi är!😀

Kommentera

