Dag 12- Jag checkar ut! -16 dagar kvar

dag12

Förr var jag lätt manisk på att checka in var enda träningspass på facebook, jag noterade all träning i min runkeeper app, jag skrev i min träningsbok, min blogg, min Shapeup club app och i familjens kalendern.Tänk vad hemskt om jag missade att notera en träning!

check in

Nu kanske det är en och annan som gratulerar min psykolog, han måste ju tjäna multum på mig. Det stämmer! Om jag hade gått till en så hade han varit stormrik men jag låter er läsare få hobbyanalysera mig istället.😉

Idag checkade jag in på gymmet 05:58 med bild och allt och frågade sen mig själv varför? Jag har inte en aning! Hallå, hjälp med analys här tack!

Det är nämligen så här att jag den senaste tiden har ägnat mig mer åt träning än att planera träning, skriva om träning, skriva upp träning, kolla träning på nätet och shoppa träningskläder. Just nu tränar jag dagligen, check! Jag lurar inte mig själv genom att ljuga att jag tränar och därför behöver jag inte checka in, check! Träning har blivit en livsstil och inte ett nödvändigt ont, check! Så nu checkar jag ut! Alltså jag checkar ut från mitt maniska incheckande. Visst kommer jag att checka in en och annan gång på simhallen eller kanske på gymmet men då handlar det mer om att försöka inspirera och motivera andra än att ha 100% koll.
Men jag fattar fortfarande inte VARFÖR jag var så manisk på att skriva upp gjord träning förr?! Vad då 100% koll? Har jag gjort den är det väl ändå strunt samma om jag skriver upp den? Viktigaste är att den blev gjord? Tror vi hoppar över den analysen.

Åter till den roliga biten, träningen!
Idag var jag på gymmet 2 timmar innan jobbet. Jag värmde upp rejält med en 15 minuter PW och 5 minuter på intensiv rodd. Efter det gick jag loss på maskiner och vikter. Jag körde så där härligt hårt och bestämt och om jag tvekade det minsta till om jag skulle orka så gjorde jag ett par extra repetitioner. Kände nästan hur ett stort gäng kalorier packa väskan och flyttade ut. Kroppen svarade bra och när jag skulle tvätta håret efteråt var det inte långt ifrån att jag fick be duschgrannen om hjälp för jag hade problem att få upp armarna.
Löste det genom att böja mig ner istället.

Och därmed checkar jag ut från dag 12!

I morgon blir det box och sen blir det party! (Alkoholfritt för mig men attans vilket party det ska bli!)

3 thoughts on “Dag 12- Jag checkar ut! -16 dagar kvar

  1. Hej Lotta… jag har alltid tyckt att duvarit klok vettig smart och otroligt inspirerande och nu bara ännu mer, det här med att checka in checka ut bla bla…jag håller med så det ryker. Varför skall man skriva om allt man gör huvudsaken att det blir gjort.

    Jag tog bort Facebook för jag kände själv att det blev för mycket, nu ägnar jag mig ´åt Instagram för det är kul gillar att fota även om det är med Iphonen, och min WordPress blogg läser lite aftonbladet på luren men det är det enda jag gör lite sms med polarna….
    jag har fått ett inre lugn iom att Facebook är borta.
    Finns så mcyekt mer…..

    Kram och lycka till med allt.
    Lite snabb support om WordPress.
    Hur får jag olika Fonts på texten….. allt kostar ( save and Purchase)…. ska det det….bara undrar.

  2. tack snälla Annica!

    Jag väntar på min telefon som ska komma idag sen är jag ingång med Instagram igen🙂

    För att få olika fonter krävs det att man köper det tillägget.
    Personligen gillar jag att det endast finns en font per design då det tyvärr kan bli svårläst ibland. Speciellt för oss med lite sämre syn.😉

    Kram!

Kommentera

