Dag 13- Home sweet home! -15 dagar kvar

dag13

Jag hatar vinter! Visst är det vackert och ljust men tala om för mig HUR länge det är vitt?? Nä just, slask, spårigt, kallt och oskönt! Jag uppskattar INTE lappmögel.

Tanken var att jag skulle på boxpass men tyvärr blev min väninna dålig men vi kör nästa lördag istället.
Så vad gör man då när man planerat ett grymt konditionspass? Jo man kör det passet hemma!
Det blev 60 minuter Zumba framför TVn och 20 minuter Core.
Underbart är när sonen kommer hem från fotbollsträningen och säger ”vad duktig du är mamma!”

Ja, jag ÄR duktig! Jag kunde lika gärna suttit kvar i soffan men jag valde träning för att jag vet att jag mår bra av det och för att jag har bestämt mig.
Det är svårt att förklara hur jag var tidigare men om jag säger så här, hade någon sagt att jag skulle träna Zumba hemma frivilligt så hade jag skrattat ännu idag, stoppat ner näven i ostbågspåsen och fortsatt garva!

Nu är den tiden förbi och jag dansar gladligen! Även om jag har 0 koordination och takt, men kul har jag!

Med andra ord är träning dag 13 avklarad och då stänger vi den!

Nu ska jag fortsätta ägna tid mig själv. Efter träningen har jag haft ett härligt hemmaspa med bad, ansiktsmask, krämer och allt annat kladd man kletar på sig. Antirynk, antiage, anticellulit, antihäng och anti-tant! 😀 Kommer kanske inte komma in på festen i kväll för att jag ser ut som en barnrumpa!

Kram på er och ha en fortsatt härlig lördagkväll!

bad

3 thoughts on “Dag 13- Home sweet home! -15 dagar kvar

Kommentera

