Dag 14- Halvtid! -14 dagar kvar

dag14

Jag har nått halvvägs! På ren vilja, jävlar anamma, envishet, bestämdhet har jag nu tränat 14 dagar i sträck och det känns FÖRBANNAT bra!

I går var vi på en annorlunda fest som bland annat var utomhus. Hade det varit tidigare hade jag gått hem eller gått i och satt mig men istället stod vi ute i 5 timmar och dansa, skratta, prata och höll liv i elden i badtunnan och jag kände mig pigg!

Sen är det ju inte helt fel att jag avstår alkohol under min PT-kamp heller för det gjorde att jag kände mig kanonpigg i morse och tog sikte på gymmet.

Det gick så där på gymmet idag. Jag ska börja köra marklyft, men det är verkligen inte bara börja köra! Fick lärde mig idag att tyngdlyftning handlar otroligt mycket om teknik. Man måste verkligen få en ordentlig genomgång om man är det minsta tveksam. Det fick jag idag av en kille som förbarmade sig över mig. Han såg att jag var nybörjare på skivstången så han visade hur man står, böjer sig och hur man lyfter. I morgon då jäklar! Då ska jag fixa det! 😉

Morgondagens träning kommer bli morgonsimning och gym efter jobbet. Nu är det bara nerförsbacke!
Hoppas ni är med mig hela vägen in i mål!

 

7 thoughts on “Dag 14- Halvtid! -14 dagar kvar

  1. Härligt jobbat Lotta!!
    Marklyft är grejer det, du kommer att få en skön träningsvärk lite här och där av den övningen:)
    Kör hårt!!

  2. Vi är med dig ALL THE WAY, jag själv måste till Kiruna helst nu Mycket tråkigt besked, mamma klarar nog inte helgen. Man vet det skall komma men bedövningen i själ och hjärta sätter sig ändå. Du e så duktig, skulle jag kunna få ditt Mobilnr du kan maila det till mig … Finns en flikmpå Bloggen ”Lite om mig”
    Lite WP support 🙂

Kommentera

