Dag 15- Nu är det officiellt! -13 dagar kvar

dag15

Jag är normalviktig!😆

Som ni vet varierar kilona på vågen från en timma till en annan. Det räcker till exempel bara att titta på en bulle så går man upp 1 kg och om man sen stoppar den i munnen så vips har man ett kilo till på höften.

Sen har vi perioden när man har mens, ägglossning. Då är man oxå lite extra svullen och vågen visar men än man egentligen väger. Sen har vi allt vatten, dåliga magar, förstoppning och alla andra övriga dagar när man väger mer än man brukar. Frågan är: NÄR väger man normalt egentligen? En kvinna verkar oftare väga mer än normalt på grund av alla ovanstående orsaker.

Därför valde jag att ställa mig på vågen i går kväll. Ingen naken morgonvikt här inte utan en vikt efter en helg och på kvällen då jäklar borde vågen smälla till och den vikten ska jag nu ha som riktmärke.

Vågen visade på 76.9 kg! Jag har en BMI på 24.8!

Jag har tidigare förklarat att för mig handlar det inte om en normalvikt utan för mig handlar det om att hitta min bravikt. Som det är just nu så trivs jag bra MEN jag har ett par kilo kvar just för att slippa det lite löst här och där men detta tränar jag bort och jag gör det i ett långsamt tempo. Jag har ingen tid att passa!

Om jag ska hålla mig inom min BMI gräns så ska jag väga mellan 57-77 kilo. För mig är 57 kilo en otänkbar vikt men jag kan inte heller nu säga exakt hur mycket jag vill väga. Jag har ju som sagt ingen deadline eller tidspassning så vi får se. Jag kommer i alla fall aldrig äventyra min hälsa, BANTA eller gå ner en visst vikt typ under 70 bara för att det just ska vara under 70 kg. Om jag går ner till under 70 kg är det för att jag upplever det som min bravikt och inget annat!

Idag skulle jag träna på morgonen men vaknade med lätt halsont och snuva. HJÄLP! Jag får verkligen inte bli sjuk!

Just nu känner jag mig helfrisk och helpigg så jag tar sikte på gymmet i eftermiddag och marklyft. Idag känner jag att det kommer gå kanon.

Dag 15 är officiellt stängd!😉

14 thoughts on “Dag 15- Nu är det officiellt! -13 dagar kvar

  1. Jag har noterat att jag väger mindre under mens men mer under ägglossning. Frågan är då vad som är det normala? Och kanske är det så att vikten inte är intressant alls egentligen?
    Det är smart att hitta en ”bra”vikt. Jag vägde runt 50 när jag var ung men om jag gjorde det nu skulle jag se ut som jag var i slutstadiet av någon sjukdom och det vill jag ju inte.

    Grattis till normalvikt!

    1. tack!

      Man kanske ska väga sig varje dag under en månad för att få ut en snittvikt.. men som alla vet så räcker det med en liten semla så blir snittet lite annorlunda nästa månad så jag tror det är som du skriver att vikten är en bisak.

      När jag gick på viktväktarna jagade man vart enda gram och det var stor jubel och klangshow för vart enda gram man gick ner. Nu noterar jag knappt gram-siffran och avrunda. För som sagt, en vikt på morgon, en vikt på dag och en på kväll, vad är normalvikten?🙂

      1. Jag fettmäter med kalipertång och blir ibland ledsen över att jag väger mindre på vågen men har samma fettprocent för då tappar jag ju fel saker.

      2. jag har oxå funderat på att investera i en sådan men jag har inte kommit dit ännu. Är det bra?

      3. Jag har haft min sedan 90-talet och tycker att det funkar bra för det är ju fett jag vill minska i. Numera finns ju elektroniska mer moderna

  2. Ja, vikten är lurig. Det roliga är när man flyttar runt vågen lite. Inne i vårt badrum väger man mins 1,5 kilo mer än om vågen står i hallen. Dvs jag väger mig i hallen.

Kommentera

