Dag 16- Jag räknar inte! -12 dagar kvar

dag16

Det är helt otroligt! Kroppen är så inställd på att träna så nu den går av sig själv. Jag behöver varken planera, skriva upp i kalendern eller boka in träning. Den bara gör det. Tänk om den kunde göra samma sak när det gäller att städa och tvätta.

I morse gick kroppen till simhallen och simmade 1000 meter i ett rasande tempo. Tror det är tävlingsmänniskan i mig men jag ger mig den på att ingen får simma om mig så det är bara att ta i.
Kan ärligt säga att det är dom bästa egentid-stunderna på hela veckan när jag går till simhallen. Ibland simmar jag lugnt och ibland fort. Ibland 2000 meter, ibland 1000 meter men framför allt släpper jag alla tankar och räknar bara antalet längder. Efter det brukar jag sola, annars kan man basta, ta en lång härlig dusch, ta en kaffe och sitta och göra sig i ordning. Lite som på ett spa. Man kan ju alltid testa EN gång. 😀

I eftermiddag blir det styrka på gymmet med koncentration på Core och
Core betyder ”kärna”, och core-träningen inriktas därför främst på övningar för kroppens mittparti. Dessa delar är centrala för att skapa balans och styrka i kroppen, något som är bra för såväl hållningen som för att hålla kroppen stark och skadefri. En träningsform för att undvika ryggproblem mm.

Jag brottas fortfarande med min dåliga hållning, posture-sele, bäckenförskjutning, axelrotation och putmage. Att det ska vara så svårt att få en snygg och bra hållning. Känns som om jag och min kropp är lite oense om vilken hållning jag ska ha. Men envis som jag är så vet jag att jag kommer vinna i slutändan! :mrgreen:

Jag fick frågan om jag fortfarande räknar med ShapeUp Club appen. Nej, det gör jag inte men jag använder den för att hålla koll på vissa nyheter i matdisken.
Jag rekommenderar fortfarande appen, den är ett otroligt bra hjälpmedel och när man lärt sig att ta kontrollen så har man den som ett stöd. Så ShapeUp Club appen kommer alltid finnas i min telefon!

min styrka

Dag 16 är här med arkiverad men för den delen inte slut! 😉

8 thoughts on “Dag 16- Jag räknar inte! -12 dagar kvar

      1. anledningen att jag frågar är för att jag kollade på dina outfits, speciellt denna kjol som jag gillar längden på. Är själv 176 cm lång och ibland blir det väldans kort eller väldans långt. Svårt att hitta mellanlängd. 😀

      2. Det är en klänning från NK Alice+Olivia i stl 10. Den var liten men inte ultrakort. Den grå GAP-klänningen (”Bilder”-sidan) är 95 cm från axeln. Om man jämför med måtten på de flesta Nelly-klänningar så blir de j..ligt korta..

Kommentera

