Dag 17- Ha ha ha :) -11 dagar kvar

dag17

Vilket skämt! Folk kommer inte till jobbet, folk kommer inte hem från jobbet, folk kommer ingenstans rent ut sagt!
Det snöar i Stockholm och stan står still! Stad är inte byggd för denna mängd bilar, trafik och snöplogar. Stockholm är alltså lamslaget!

Vad gör då jag? Jo jag tar mig ut på en powerwalk!😀 Jag gick en oplogad och spårig runda på 5,4 km på 58 minuter. Man kan bara le åt eländet. Men bra träning blir det vill jag lova!

Efter det högg jag tag i snöskyffeln och skottade en kvart. Suverän träning! Tänk så otroligt mycket vardagssysslor som faktiskt är träning.

Jag brukar cykla till och från jobbet-träning, idag fick jag gå-träning. Handla-träning, städa-träning, klippa gräs-träning, skotta-träning.
Och när man är och handlar behöver man inte parkera närmast affären, Skotta kan man göra även om man bor i hyreshus. Man använder ju porten och när man ändå är igång kan man lika väl ta lite extra på gården.

Så alla ni som tycker att ni är lite lata, tänk på allt ni faktiskt gör.🙂

Jag har i alla fall halkat omkring klart idag. Jag brukar ju cykla till och från jobbet men idag gick jag så totalt har det blivit 100 minuter powerwalk och skottning så med det stänger jag dag 17.

Det får allt bli gymmet i morgon. Gåbandet känns lite mer lockande och där kan jag stå inne och titta ut. Det räcker med snöupplevelse för mig. Jag är INTE fan av snö!:mrgreen:

Kommentera

