Dag 19- I går beträdde jag männen värld! -9 dagar kvar

dag19

Jag tränar på ett ställe som heter Fitness24Seven. Dom har öppet dygnet runt, normala maskiner, ligger centralt och bra och dom har ett tjejgym.
Där inne finns dom flesta maskiner och redskap och det har hittills varit min trygga plats. Där har jag kunnat vara den här novisen. Sakta men säkert har jag dock letat mig ut i vanliga gymmet, som för mig är en djungel ut i det okända!

Jag började gå dit ut för att jag ville köra rodd. I början värmde jag upp med rodden och rusa tillbaka in till tjejerna! Herregud vad det luktade där ute! Efter att ha värmt upp på rodden ett par gånger stannade jag kvar vid ett par maskiner som var samma som i tjejernas och i går gjorde jag det!

I går klev jag in på ”The man zone” alltså området där alla ”biffar” som bygger hänger. Jag trädde in på fria vikter området!
Dom där ”biffarna” tittar åt träningsmaskinerna utan dom står där, i ”the man zone” med sina hantlar, blicken spänd i spegeln och spänner! Och igår fick dom konkurrens av lilla mig! 😀

Det var som att träda in på en herrklubb. Först trodde jag alla skulle stanna upp och fån-glo på mig men icke sa nicke, dom fortsatte att stirra in i sin spegel! Tror fasiken jag kunde stövlat in där naken. Dom hade ändå bara tittat på sina svällande muskler!

styrkelyftet

Idag gick jag och köpte styrkelyftningshandskar! 🙂 Jag har verkligen blivit en inbiten på det här med styrketräning!
Det är så vansinnigt kul att se hur jag kan lägga på 5 kilo här och 10 kilo där på olika övningar och jag känner mig starkare i hela kroppen. PS! Lite information om fria vikter kontra maskiner hittar du här!

Idag blev det dock inget besök på gymmet utan det blev 60 minuter i bassängen.

I morgon hoppas jag på att få boxas lite sen ska jag åka på en kryssning och dansa till Khaled hela natten!
Och med det stänger vi dag 19 och inser att jag är nere på en-siffrigt! 😆

4 thoughts on “Dag 19- I går beträdde jag männen värld! -9 dagar kvar

  1. Ja visst är det gottit med styrketräning, man känner sej snabbt stark och snygg efter ett pass 🙂
    Ha nu en hääärlig kryssningshelg!!

Kommentera

