Dag 22- Förstasidesnyhet! -6 dagar kvar

dag22

Jag är en riktig svamp! Jag suger i mig vad enda artikel om kropp, hälsa, träning, diet, mat och må bra artiklar som finns i alla tidningar.

Och det finns verkligen en uppsjö av hälsotidningar och artiklar i ämnet. Speciellt efter helger som jul och nyår eller efter semester så är det första sidesnyheter ”SÅ GÅR DU NER 10 KILO PÅ 10 DAGAR!”
Glada i hågen köper vi tidningen för det blev kanske liiiite mycket ris a la malta och julskinka eller en och annan semesteröl för många.
Vi köper  träningskort, medlemsskap på gymmet, vi går till viktväktarna och vi har ångest!

Vi behöver inte bli av med kilo i fett, vi behöver bli av med kilo i ångest!

Hur korkat är det inte att sitta och äta godsaker, för mycket mat i 2 veckor och EFTERÅT ångra sig och tänka ”ja det var ju dumt”.

Mitt tips är att istället för att kasta ut 1000-tals kronor på bantningskurer och träningskort som endast kommer användas som bokmärke är att betala dom pengarna till en psykolog istället. En psykolog som kan tala om för oss att, ja det är okej att unna sig godsaker men inte svulla. Ja det är okej att äta lite mer än man behöver men rör på dig. Du måste betala i motion för maten du äter. Finns en bra artikel i Wellness Aftonbladet som handlar om att ta kontroll.

Förr hade jag konstant ångest så fort jag åt. Idag ångrar jag inte så mycket som en tugga. Jag gör ett val och jag står för det. Ångesten har fått flytta hem till latmasken och jag bad dom att inte skicka flyttkort! 😀

Idag är det träning på gymmet som gäller. Har inte varit där sen i fredags och att jag skulle längta dit, det kunde jag väl aldrig tro när jag började men det gör jag!

På måndagar är det ofta väldigt mycket folk på gymmet. Då kommer helg-svulla-ångest-gänget ner och svettas. Fasar lite för hur det blir i januari. Då får man väl gå och träna på nätterna för att få plats men vem vet! Det kanske är kul! Tror faktiskt jag ska testa det bara för att!

Over and out dag 22!

2 thoughts on “Dag 22- Förstasidesnyhet! -6 dagar kvar

  1. Sjukt träffsäkert 🙂 MEN i år kommer det en artikel i Expressen redan 30/12, så man inte hinner sätta i sig alltför mycket Nyårsmat att ångra 😉 Å se´n kommer det en BRA bok som alternativ till psykologen 😉 😉 Natt-träning låter som ett kul alternativ !

    1. ser verkligen fram emot artikel Jenny!!!

      Jag börjar lite smått och kommer vara på gymmet 5 i morgon men jag siktar på att någon gång komma dit kl 3. 😀

Kommentera

