Dag 24- Det är jag och Rocky! -4 dagar kvar

dag24

1976 kom första Rockyfilmen. Jag var bara 9 år så jag fick inte se den på bio men flera år senare såg jag den på video och vad jag grät. Jag tyckte ju så synd om Rocky. Han såg så bortkommen och vilse ut, lite åt det dumma hållet. Jag tyckte Mickey hans tränare var jätteelak när han kallade Rocky för både BUM och Apa. Det var så jag såg på filmen.

Idag fattar jag budskapet! Ja ja jag har aldrig sagt att jag är snabbtänkt. 😉

Även om du är långsam i fötterna, en slugger eller en ”bum”så har du makten att genom träning alltid bli en Champion!

I morse var jag på gymmet 05:30. Det är sista veckan nu och min kropp och jag hungrar efter att få träna just nu.
Det var ingen lätt cykling till gymmet. Oplogat och moddigt. 2,4 km tog över 20 minuter.Uppvärmning: 10 minuter på gåband och 10 minuter på wave trainer.  Efter det körde jag styrketräning. Totaltid 1,50 min.

Rocky

Nu känner jag mig härligt trött i kroppen men är så nöjd och tillfreds!

Rekommenderar jag någon att gå upp 5 för att träna? Självklart! 10 gånger av 10! Även om -it never gets easier- så kommer jag göra om det igen, och igen, och igen!
En av fördelarna att vara så tidigt på gymmet är att det nästan är folktomt och man får chansen att gå runt och klämma och känna lite mer på dom maskiner som alltid är upptagna annars.

Dagens träning är avklarad, jag har ton av adrenalin och endorfin som pumpar runt i kroppen och jag har all tid i världen  att göra vad jag vill när jag slutar jobbet för dagen.

Är du morgontrött? Inga problem! Jag ringer och väcker dig! 😀

Nu stänger jag dag 24 och ser fram emot resten av dagen! Vilken otroligt härlig dag det är!!!

8 thoughts on “Dag 24- Det är jag och Rocky! -4 dagar kvar

  1. Du är helt makalös 🙂 JAg pillar på lite i all blygsamhet, det har ju blivit 2½ km i skogge ffg och hittills två träningspass. Ett till i morgon och ännu några dagar kvar att vifta på… 😉

  2. Du är ju läskit duktig!! Jag är nöjd om jag pallrar mej upp vid sju snåret när jag är ledig för att köra ett pass.
    Jag är så(avund)sjukt impomerad! 🙂

Kommentera

