Dag 25- Idag är det jag och Neil! -3 dagar kvar

dag25

Om jag fick bestämma skulle det inte snöa söder om Gävle! Jag börjar bli otroligt trött på snön! Och det finns endast en orsak och det är att det är så otroligt jobbigt att cykla i modd. Jo jag cyklar året om och anledningen är att jag har inget körkort, jag älskar att cykla och det är ju så otroligt smidigt och man kommer fram överallt. Det vill säga om det inte snöar.

Men okej, nu är det fakta, det är snö, det är modd och det är sjukt jobbigt att cykla men jag får väl försöka se det positiva i det hela och det är att jag får ju en otroligt snygg rumpa av cyklandet. 🙂 Och ju moddigare det är desto mer träning får jag så egentligen ska jag ju inte klaga.

Och just cykling blev dagens träning. Totalt 60 minuter på sliriga och moddiga vägar, total koncentration och fokus. Kan nog ärligt säga att detta cykelpass slog alla spinningpass i världen!

Kan man se träning i allt man gör? Ja men det är väl klart man kan! Dom som säger annat vet inte vad dom snackar om! Finns 1000 och miljontals människor som aldrig rör sig men så en dag tar dom sitt första steg, och så står nån självlärd expert och säger att det inte är träning. Äää glöm det! Varje steg räknas. Även för den tränade.

That’s one small step for man, one giant leap for mankind. Så sa Neil när han landade på månen och alla som genomgår en förändring av sitt liv håller nog med om att det är som att landa på månen och det är ett stort steg!

Vi överös med fakta och information om hur, vad och varför man ska träna och äta för att nå formen men om målet känns för avlägset, fakta och information känns för jobbigt så är risken stor att man inte ens tar det där lilla steget.

Våga utmana dig själv! Om du tar första steget, slå vad om att du kan dubbla det i morgon, känns morgondagen för jobbig så gör det i övermorgon. Det är jobbigt i början och latmasken är en så där jobbig hyresgäst att bli av med, det känns oftast som om han ockuperat huset men med mål, lite jävlar anamma och vilja så går det framåt.

Som jag sa är det INTE kul att cykla just nu men jag gör det ändå. Vad skulle jag annars göra? Jag kan naturligtvis åka buss men snälla ett busskort kostar ju 800 kr per månad och jag har 2 kilometer till jobbet. Det blir väldigt dyra kilometrar där man bara sitter och glor ut genom en ruta medans folk runt omkring mig hostar, snörvlar och smittar ner mig med bacillusker. Nä usch! Då är det egentligen inte så illa på min cykel i alla fall! Jag får frisk luft, jag får träna och jag behöver inte stå och svära över sena bussar.

vintercykling

Då var den här dagen till ända. I morgon blir det gymmet, på lördag blir det simma och sen en promenad på 8 kilometer och på söndag gymmet sen ska jag äntligen få prova min nyårsklänning!!! 😎

4 thoughts on “Dag 25- Idag är det jag och Neil! -3 dagar kvar

Kommentera

