Dag 27- Då vs. Nu! -1 dagar kvar

dag27

För snart ett år valde jag att vika av från vägen in på en ny okänd väg som inte ens fanns utmärkt på kartan.

Det är en livslång avstickare och jag måste säga att denna vägen är mycket roligare än den andra var! 😀 Jag orkar så mycket mer. Jag räds inga utmaningar och idag är det väl snarare jag som levererar utmaningarna.

Jag och min man brukar hitta på lite olika äventyr som att i full snöstorm promenad till våra vänner som bor 8,5 km från oss. Rent galet och kanske till och med dåraktigt men vi har förbaskat kul på våra äventyr och om man inte provar så får man aldrig veta om man kan det eller inte! Idag ska vi gå just denna promenaden.

Vi gjorde samma promenad den 28/1 i år. Även då var det snö och en otrolig utmaning då det faktiskt var vår första promenad. Dessutom vägde jag någonstans mellan 101-104 kg och det var otroligt tungt att bära på! Bilden är från den promenaden.

https://jagakcal.files.wordpress.com/2012/01/halvtidspaus.png

Idag kommer stegen vara lättare även om vädret är tyngre. -29 kilo står det på vågen just nu and still counting!

Många säger ”men nu ska du väl inte gå ner mer”. Jag har skrivit det förr. JO! jag ska gå ner till JAG har nått MIN bravikt inte till vad någon annan tycker.
Vi kanske ska sluta prata om vikt och prata om fett istället för jag har faktiskt en del sånt kvar.
”Jamen det tränar du ju bort” Absolut gör jag det men jag ska fortfarande gå ner i vikt. Det är MITT val!  Jag uppskattat verkligen allt stöd men snälla säg inte till mig att jag inte ska gå ner mer. Jag gör min resa på mitt sätt.

Men över till något HELT annat!

Det står som sagt -29 kilo på vågen och jag är riktigt stolt över mig själv. En sak som är otroligt roligast är att jag idag  har tungt med att 30 kg.
30 kg är vad jag lyfter i marklyft och det gör jag 3 x10 lyft. Det blir totalt 900 kg!
Idag har jag otroligt svårt att förstå att jag har gått och burit på dessa kilo. Inte undra på att jag hade konstant värk i knän och fotleder. Idag känner jag ingenting!

Vägen har varit lång och i början var den inte bara krokig utan full av fartgupp men nu hittar jag utan både karta och kompass!

Stänger nu dagen 27 och snörar på mig kängorna för en galen promenad!

6 thoughts on “Dag 27- Då vs. Nu! -1 dagar kvar

    1. Det är fantastiskt! Just nu känner jag mig alldeles euforisk efter att ha stått och nött på gymmet i 2 timmar. 😉

  1. Känner igen det med att alla tycker att Nu skall Du väl inte gå ner mer 🙂 men som du skriver det är jo upp till oss om vad och när vår resa är klar. Mycket bra jobbat…

    1. tack! Många kanske säger det av omtanke för att visa att du har ju blivit så fin nu men tyvärr så blir det inget stöd utan bara tjat. Bättre då att faktiskt ge en komplimang och säga att man har blivit smal. Förstår inte varför man ska krångla till det!

Kommentera

