Jag ska bara…

Du känner säkert igen dig. Klockan är 19:00, efter att ha varit och handlat kommer du hem efter en stressfylld arbetsdag, ställer dig vid spisen, kommer på att du ska bara kolla mail och i mailet finns en länk till en tidning och som man måste läsa och när man ändå är på gång så kan man bara läsa tidningen och där hittar man ett recept som man ”ska bara” testa att baka för det är så enkelt och när man tittar i skåpet i köket efter mjölet inser man att man ”ska bara” handla och när man går förbi videobutiken och ser nyheten i fönstret kom man på att man ”ska bara” titta på den efter middagen, kommer ihåg maten, lagar snabbt ihop en middag, ju mer lättlagat desto bättre och sätter er för att stilla hungern. Ju snabbare desto bättre för då hinner du med att  inta horisontalläge i soffan och kolla filmen. Tanken att träna poppade upp mellan tidningen och receptet då du såg en ”Så kommer du i form” artikel men sen var det ett par ”jag ska bara…” tankar till som dök upp.

Tänk att ett fåtal bokstäver kan bilda så kraftfulla ord.

Känner du igen dig? Då har du drabbats av Alfons Åberg-syndromet.

”Jag ska bara…”-personer saknar två ord i sin ordbok. Planera och Prioritera!
Tro mig, jag har själv haft regelbundna skov av syndromet.

Planera maten, planera in träning i vardagen, prioritera din hälsa och ditt välmående! Och gör det redan NU! Det finns ingen anledning att vänta till i morgon eller efter nyår eller till en måndag. Hälsa väntar inte!

I min planering har jag använt mig av mind-mapping. Ett otroligt bra verktyg! Det använder jag även för att planera mina mål, min träning, min fritid och delar av mitt jobb.

Mat och recept planerar jag med hjälp av Matklubben och träning planerar jag med hjälp av Din träning. Det är inte svårare än så. Hjälp finns att få!

Dagens ord: Prioritera och planera
Dagens citat: Skjut inte upp till i morgon det du kan göra redan idag!
Jag ska bara!

Morgondagens bokstav är F så som i framgång!

Dags att prioritera!

 

8 thoughts on “Jag ska bara…

  1. Folk brukar tråka mig för att jag veckoplanerar mat och träning. Jag tråkar inte dom för att dom äter fel och är överviktiga…

    1. Mamma Baloo ska lära dig allt hon kan! 😉

      Runkeeper och Shapeup Club är mina bästa vänner och jag hoppas du kommer gilla dom lika mycket som jag gör!
      Säg bara till vad du behöver hjälp med!

    1. och jag kommer nog alltid fortsätta kolla vissa varor som jag inte lärt mig utantill i min app och runkeeper, ja hon kickar igång mig var 5.de minut och med hjälp av henne så kommer jag klara Tjejmilen i september!

Kommentera

