Jag lovar ingenting!

Jag kan lova er att jag har inte hållit ett enda av alla nyårslöften jag kastat ur mig förr om åren. Jag kan oxå lova att jag aldrig mer kommer ge några löften. Det är slut med ”på måndag ska jag bli en bättre människa och gå ner en massa i vikt” eller vad sägs om ”efter helgerna… ja.. det får bli efter trettondagen med (HUR många firar trettondagen??) då minsann då ska jag börja mitt nya liv!”

Ledsen att säga det men du har inget nytt liv att börja. Du har ett fantastiskt liv just nu! Kanske det behövs förändras lite, jag föredrar att kalla det för en förädling.

Istället för att lova en massa saker man säkerligen inte kommer att hålla så tror jag det är bättre att sätta upp mål, för misslyckanden sänker vår självkänsla. Upprepad framgång däremot har en fantastisk effekt på vår självkänsla och har vi ett år på oss att uppnå våra drömmar och mål är chansen enorm att vi kommer att lyckas!

I mitt förra inlägg skrev jag om att nästa inlägg ska handla om F. För att uppnå mål så måste man krydda med väldigt mycket F.

Förbered
Detta är A och O för att lyckas: skriv ned dina mål! Personligen tror jag5-10 mål på ett år räcker. Skriver ned vad som krävs för att du ska uppnå målen. Tänk ut eventuella hinder på vägen och hur du ska hantera dom.

Fokusera
Det är inget annat är 100% som gäller. Tvekar du det minsta börja med att sätta upp ETT mål!

Fantisera
Hur kommer det bli? Hur kommer jag må? Ha ett öppet sinne och våga tro på dig själv!

Framtiden
Varje uppnått mål ska bockas av och jag tycker allt man kan göra en stor sak av det! Varför inte belöna sig själv?

Fantastisk!
Om ett år står du där och tittar tillbaka på din måltavla och inser att DU har gjort det! Bara du och ingen annan. Oavsett målet så har du gjort något fantastiskt bra för dig själv!

Så här ser min måltavla ut!

min måltavla

Nu ska jag klä på mig för att köra årets sista gympass men absolut inte mitt sista! Idag blir det totalt 3 träningspass för jag har fuskat lite och är huvudet dumt får kroppen lida eller vad säger man?😀 Det är inte så allvarligt som det låter men jag har varit på en uppfriskande 50 minuters morgonpromenad redan (natt om man frågar min man ;)). Nu ska jag till gymmet sen blir det en simtur efter det! Jag vet hur mycket grädde morgondagens förrätt som jag ska laga innehåller.😆.

Jag vill önska dig ett Gott Nytt År och jag hoppas vi ses 2013!

7 thoughts on “Jag lovar ingenting!

  1. Så jävla smart! Att ge nyårslöften som aldrig blir uppfyllda är ett misslyckande och när människor misslyckas så kan dom ju ändå ta en kaka till eller hur?
    Sen kommer inget gratis. Det går inte att sitta hemma på kammaren och önska sig smal/vältränad/lycklig/gift eller vad det nu må vara. Inget kommer utan hårt arbete.
    Mitt mål är att vara rökfri 2013 men jag orkade inte vänta till att ha det som nyårslöfte utan startade redan den 23 dec🙂
    Gott nytt år på dig!

    1. Härligt Maria! Jag är övertygad om att du kommer att bocka rökfrimålet med en stor röd markering! Jag finns här som stöd! Är själv rökfri sen 1,5 år.😀

  2. Du är en härlig inspirationskälla för mej att hämta energi ifrån – Det vill jag verkligen tacka Dej för!
    Fortsätt att vara ditt härliga jag med en massa kloka, roliga & viktiga inlägg.
    Kram och tack för i år:)
    Önskar Dej ett Gott Nytt År!!

    1. Tusen tack Malin! Jag blev verkligen varm i hjärtat av dina vackra ord och har stoppat in dom i min egoboost låda!

      Jag kommer absolut att fortsätta! Nyårsdagspizz.. jag menar inlägg på G😉

    1. Tusen tack Pernilla!
      Och jag följer dig och vet att du kommer fixa det här! Jag står vid sidan och hurrar😀

      Kram Lotta

Kommentera

