Varmt välkommen du fantastiska dag!

Du ska veta att jag har längtat efter dig. Du rutinfasta, enkla och härliga vardag! Välkommen tillbaka!

Jag älskar vardagen men allt vad det innebär från att gå upp tidigt, gå till mitt härliga jobb, träffa alla fantastiska kollegor, planera och träna, handla, laga och äta mat, sen ska man ha tid med fritidsintresse och träffa familj och vänner. Allt i en härlig mischmasch under en fartfylld var dag.

Var dag är en gåva! 🙂

Via min blogg har jag ”träffat” en fantastisk kvinna som också har kämpat med vikten. Jenny skriver på http://2xlblog.com/. Jag och Jenny har precis samma tankar och åsikter om jantelag, skuldkänslor, usla ursäkter och ”dålig karaktär” så därför bestämde vi oss för att under 2013 ha en kampanj emot dessa dumheter!

Bild7

För visst är det OTROLIGT barnsligt att man:

  1. inte får tala om hur bra man faktiskt är.
  2. skäms för att man misslyckas och ger upp.
  3. låter ursäkter så som ”jag har inte tid idag” styra.
  4. skylla på dålig karaktär. Dålig karaktär finns inte!

Jag hoppas och tror vi kan lyckas och är det flera som vill haka på säg till så får ni en egen banner som den ovan fast med ert eget namn!

Nu har 18.5 timmar av 72 passerat av min detox och det funkar kanon! Funderar på om det inte vore bra om man gjorde ett par sådana här detox per år. Magen kan behöva lite semester nu och då. I morgon blir det kålsoppa till middag och hur konstigt det än låter så längtar jag som en tok till middagen! 😉

Nu ska jag smyga ner i säng och längta till nästa vardag som är i morgon redan! Fantastiskt!

14 thoughts on “Varmt välkommen du fantastiska dag!

  1. Du och Jenny är så härliga, roliga och inspirerande människor det är så kul att följa era bloggar man få en hel del skratt 🙂 Detox är superbra och kålsoppa är faktiskt jättegott 🙂

    1. tack! Och se! Ännu en kåldigger 😆
      Jag brukar ha i morötter och så gör jag kålen som jag gör brunkålen på julbordet. såå gott!! PS! Har honung istället för socker eller sirap i kålen numera! Funkar lika bra!

  2. Jag håller med dig, vardagen är härlig. Tänk så mycket bättre det går så fort rutinerna sitter och så snabbt det inte går när de rubbas.
    Jag kan ockås hålla med dig om det du skriver gällande jantelag, skuldkänslor, usla ursäkter och dålig karaktär… upp till kamp!! 🙂
    Något jag själv kämpar för är att ta bort orden diet och bantning ur språket. 😉 För det säkraste sättet att bli tjock på är att gå igenom olika dieter och/eller börja banta.

    1. Bantning ska absolut bort men ordet diet som jag slåss för att man INTE ska förknippa med bantning betyder helt enkelt kosthållning. Det är det värsta som finns när jag hör LCHF diet eller Nutrilett diet för det är ingen kosthållning! Diet eller kosthållning är en persons samlade kostintag och matvanor och ingen bantningskur!

      1. Du har helt rätt… Diet betyder inget annat än kosthålling.
        Men så länge ”de flesta” förknippar dieter med sjuveckors-späkning á la Skipper och annat skit känner jag att det är lättare att ta bort det ur språket.
        Tänk om ändå livsstilsförändring, lära för livet, kosthållning osv gav samma genomslag som bantning och diet!

      2. åååå det där gillade jag! ”Livsstilsförändring och lära för livet ÄR kosthållning som är diet! 🙂
        Gud vad vi är bra när vi får ihop så här bra saker! Tänk om alla kunde läsa det oxå och förstå!

    2. Bantning sticker i dag i mina ögon för jag vet själv hur förstörd jag är efter 30 års jojobantande så aldrig mer!

      Visst är det bra att vi kan gå ihop så här emot dumheten 😀 Upp till kamp mot dumhet! 😉

    1. Tack älskade syster!
      I och med att det är något jag kombinerat ihop själv så vill jag prova dom här tre dagarna först så på lördag ska jag avslöja. Vill inte att någon ska må dåligt eller nått så på lördag lovar jag att berätta!!! ❤

Kommentera

