Nej tack till reklam!

I går morse damp detta ner i brevlådan kl 05.00 och väckte oss!

Jag är jätteglad för Shirleys skull att det funkar och det har funkar för mig med en gång i tiden…sen funkade det inte längre…för mig i alla fall!

Oavsett så är jag inte alls glad över den här reklamen.
Ja, jag har gått hos viktväktarna. Sista gången var väl ca 5 år sedan. Jag har valt att sluta där och jag har istället valt att göra en livsstilsförändring (Tack för ordet Mie!) utan bantning och utan att någon gör profit på det.

vv

För en av sakerna som jag ogillar när det gäller övervikt och ohälsa är businessen runt det hela.

Det kostar ju så sjukt mycket att gå ner i vikt! Eller så kan man göra det gratis!

ShapeUp Club är gratis! Det finns betalalternativ om man vill ha ut lite mer men annars kostar det ingenting att registrera sin mat. Det finns flera gratisalternativ om man behöver hjälp att gå ner i vikt!

Till Viktväktarna! 

Jag ogillar skarpt adresserad reklam. Väldigt osnyggt av er!
Hur länge finns man kvar i ert register? Jag vill att ni raderar mig. Ni förstår, jag är inte tjock längre! 
Mitt tips till er är att ni slutar med sådana hära dumheter. Nu är jag en stark person men tänk om ni råkar skicka detta till en person som genomgått alla möjliga kurer och misslyckande och just nu är svar. Hur kul tror ni det är att få detta adresserat till sig? Det är som att ni sätter en stor stämpel i baken på oss ”DU ÄR FET!”

Bästa hälsningar 
Livsstilsförändrande Lotta

6 thoughts on “Nej tack till reklam!

  1. Viktväktarna, bland annat, lever ju på att folk ska gå ner i vikt och sedan inte klara av att räka points (eller vad som gäller just då) för resten av livet. Då återvänder kunderna och lär sig av tämligen outbildade konsulenter om hur dom ska äta och givetvis vilka av vv’s produkter som är bra att köpa. Jag blev guldmedlem en gång på nittio-talet och redan då förfärades jag över hur usla och dåligt pålästa om näringslära som konsulenterna var. Fast vem som helst får kalla sig kostrådgivare…
    Folk glömmer att VV (och andra ställen) inte existerar för att dom är snälla utan för att det är vinstdrivande företag.
    Och klart att man går ner om man äter hos VV, jag roade mig att räkna ut vad 26 points innebär för mig och hamnade mellan 950 och 1200 kcal/dag. Vem går inte ner av så lite mat???

    1. Amen! Fick insyn då jag sökte som konsulent just för att få veta lite om deras idé och utbildning. Skrämmande!!!

  2. Håller med dig! Samtidigt vill de väl. Men jag skulle önska att alla viktfirmor redovisade antalet ”lyckade fall” i procent. Jag tror att den siffran är mkt låg tyvärr. Som att vinna på lotto kanske🙂 Jag har också gått hos VV, två gånger. Och hos Xtravaganza. Lyckosamt till en början, men sedan har jag gått upp igen. Livsstilsförändring är enda sättet!

    kram, pernilla be

    1. Nja jag är tveksam till om dom vill väl.
      Konsulenters villkor är usla, Konsulenter är outbildade och det är dyrt.
      Har man tur så kan man springa på en guldkonsulent men attans vilka usla villkor.
      Sökte som konsult , blev antagen men när jag fick höra villkoren gick jag hem!
      Men nu kör vi livsstilsförändring hela vägen eller hur!😉
      Kram

Kommentera

